onsdag 28. november 2012

Det gjelder å se fordelene..



... istedet for å deppe!
Det gjelder det meste her i livet,og personlig får jeg av og til spørsmål om jeg ikke kjeder meg nå når jeg går hjemme,for det kan man visst "bli tulen ta"!Huffameg,tenk om jeg skulle bli enda mer tulen enn jeg allerede er..tanken er avskrekkende ;)
Faktisk...prøver jeg å gjøre det beste ut av det.
Kjede meg har jeg ikke tid til.Nok å gjøre har jeg til enhver tid...dersom jeg er i form til å gjøre noe - det kan jo variere.
Og tenk da...når jeg forhåpentligvis blir gammel og sitter i gyngestolen og mimrer så skal jeg jammen meg sitte der med god samvittighet.Det er så godt å vite at ungene kan komme hjem fra skolen og mamma'n er her.Vi kan da finne på noe kjekt,eller de kan ha med venner.Vi kan sitte med leksene sammen,og jeg får følge godt med.Jeg kan følge dem på treninger og kamper.Jeg slipper å jage dem ut av sengene før fuglene fiser.Middagene er hjemmelagde fra bunnen av,og ofte lager vi noe godt til lunsj,både til oss selv og eventuelle venner som kommer på besøk.
Slik som i dag.Lagde deilige rundstykker som barne-nesene oppfattet med en gang de kom inn dørene...gleden var stor når de endelig fikk sette seg ned og smake på,og duppe i deilig suppe!




Mailegnissen byr på muffins som mamsen fant i fryser'n



Og mens jeg kokkelerte koste gutta boys seg med litt spilling,og ut igjennom kjøkkenvinduet ser jeg at jentene koser seg med et prosjekt de har på gang med noen fjøler og bær og kokkelerte gjorde de nok på sin måte de også.Rundt føttene på dem sprang både en og to og tre katter.Det er da jeg tenker at tross alt,kunne ting vært verre og jeg er takknemlig for at vi kan ha det slik.Så går jeg ned trappen og ser lasset med klær og sko og ransler og tenker noe helt annet..ikke egnet på trykk:)

3 kommentarer:

  1. HEI TOVE:)
    SÅ HERLIGT
    JEG TENKER DET SAMME SOM DEG
    JEG ER JO STOR SETT HJEMME
    KOS DEG MED DEG OG DINE PLUSS:)
    HERLIGE BILDER!
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  2. Da jeg begyndte at gå hjemme, havde jeg det dårligt med det. Men der var ingen anden vej pga. Sygdom.
    Nu nyder jeg istedet at være hjemme ved børnene og ja der er jo altid noget at lave.
    Jeg er også glad for at vi ikke har så meget stress som andre familier.
    Rigtig god dag til dig og nyd det.
    Klem Lonni.

    SvarSlett
  3. HERLIG å ha det slik! Vi skal tenke (ja jeg jobber også hjemme) at vi er privilegerte, og vet du jeg synes barna våre også er det. Vi får med oss så viktige stunder som jeg bærer nært til hjertet hver dag.
    Nå kommer de to eldste snart hjem (10 dager, ja jeg teller ned) fra studier i utlandet, og jeg kan nesten ikke vente!! Ingenting er så godt å høre som når de sier at en av de tingene de gleder seg masse til er mors hjemmebakte boller, skolebrød og kringle.
    NYT dagen du godeste! De er dyrbare!

    STOR klem fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.