søndag 15. mai 2011

en super dag....

 ..har vi hatt ,gjengen min og jeg og søster/tante Linda! Vi hoppet i bilen og kjørte ut på Godøya/Alnes,hvor det skulle være familietur opp mot Alnesvatnet.
Har ikke vært på Godøya siden jeg var lita jente,så det var kjekt å komme dit på biltur.Utpå Alnes var det jo rett og slett helt nydelig...idyllisk med alle de gamle husene tett i tett.Her er Martine og Linus foran en skjønn rorbu :)
 Mamsen drog selvsagt frem kameraet allerede før fjellturen var påbegynt,og knipset skjønne tun og gamle hus...helt nydelig!!!
 Og gamle dører har hun da slett ikke noe imot - de kunne få blitt med hjem var det opp til henne.........
                               nok et skjønt lite hus....
 Her har vi begynt å komme litt oppi høyden - løypa var igrunnen veldig snerten og enkel å gå og perfekt for Linus og alle de andre skjønne  og flinke barna som var mest som noen fjellgeiter oppetter stien!Langs løypa var det også oppgaver for både barn og voksne med mange spørsmål som hodet fikk bryne seg litt på!
 Gubben himself tar en liten siesta før siste strekket opp til Alnesvatnet...
   han nyter nok den kjempeflotte utsikten,det gjorde ihvertfall jeg:)
Tullegutten Linus hopper og spretter i vei,vanskelig å stå stille når man har lopper i blodet!!! Fantastisk flott ned mot stranden,hvor surfer´ne i området pleier å bryne seg på havet som slår inn mot øya! Fyrtårnet ser vi også langt der nede,- innbiller meg der er galleri og kafé der eller noe slikt ?
Linus var forresten så skjønn når vi tok en liten drikkepause rett etter dette bildet;han hadde satt seg ned og koste seg med en smoothie og plutselig kommer han med et av sine veslevoksne uttrykk:"Dette er livet folkens!"Og det er det!!


 Ikke det fineste bildet av trultemora vår,men jammen er det et blinkskudd likevel,for dette sure fjeset kjenner vi godt.Slik blir det når matinntaket har vært labert,og det var det jo denne dagen fordi Martine hadde en forferdelig løs tann som var i veien samme hva hun skulle enten det var nå spise eller snakke...
Vel oppe ventet flott medalje på alle barna,og Linus var så kry over endelig å ha fått medalje han også...pittelitt misunnelig på søsterens mange håndballmedaljer!


 Martine smiler fornøyd (endelig) etter at mora "tilfeldigvis" kom til å støte borti munnen hennes slik en viss tann ble enda løsere og datt ut (tilfeldigvis er iallefall den offentlige versjonen,men ikke helt sannheten...det var nok planlagt oppi det grusomme hodet mitt,hehe!!!)
Etterpå bare lo frøkena og siden smilte hun hele dagen:)
 En flott trio koser seg ,alle med nye "buffere" på hodet,-det ble litt kaldt oppe ved vatnet da skodden låg langt nedi!Martine,Tante Linda og Linus´en!
Hobbyfotografen Linus kunne ikke la morens kamera være i fred i dag heller,og benyttet anledningen til å knipse litt bilder!Her er tante foreviget med et deilig risbrød i munnen,nam nam!!!
Så bar det ned igjen og det gikk så fort at det var mest som en lek.Vel nede hadde selvfølgelig jeg lyst på mer sightseeing blant de gamle husene etc,men siden her var sååå utrolig mange folk/biler var det bare å innse at det var ikke dagen for det - men det skal jeg nok ta igjen.Skal ta meg meg udyra og kidsa en annen dag og da skal vi ha hele dagen der ute og kose oss...men koste oss gjorde vi jammen i dag også!!Takk for turen alle mann:))

1 kommentar:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.