søndag 28. februar 2010

Ikke helt vellykket..........



ble den store kinoturen jeg og ungene,samt tante-unger fra Bergen gledde oss til:/ 
Men,men....det svarte vel ikke akkurat til forventningene på noe vis! Turen begynte forøvrig veldig bra,etter en flott dag på ski og mye moro i sneen så tok vi bussen til Moa hvor vi skulle se "Til Huttetuenes Land"   (Og Huttetu ble det etterhvert,hehe)
Vi kom en time før kinoen begynte,og det måtte vel være en perfekt anledning til å gå på Burger King,ikke sant? Enda en god unnskyldning er det lille lekelandet de har i kjelleren der,så vi koste oss en stund der før vi tuslet oss bort på kinoen og hentet billettene,og skulle snope litt slik vi hadde litt kos. Men hva er det jeg blir fotalt i det jeg henter billetter???!!!!! Denne kinoen er i Ålesund!!!!!!!!!!!!!!!! "IIiiiiik"eller noe annet stygt glapp nok ut av munnen min før jeg fikk med meg ungene i fullt firsprang mot busstasjonen på Moa hvor vi da håpte på å hoppe på en buss ganske kjapt.Men neida...geipen skulle bli enda lengre når vi fant ut at neste buss gikk 17.55 ..... fem minutter før kinoen begynte så det var dødfødt! Kunne ikke se noen annen utvei enn å ta taxi...men siden mobiltelefonen min avgikk ved døden for en uke siden og jeg enda ikke har fått min nye,var jeg telefonløs og spurte desperat den ene forbipasserende etter den andre om lån av mobil,- var heldig etter "offer" nummer 3 som var en engel!!!!! Så dermed ble det drosjetur til bya og vi kom akkurat idet kinoen nettopp hadde begynt...eller var det reklame??Håpte en liten stund men niks,det var kinoen som var i gang....med engelsk tale og norsk tekst.Det fungerer ikke særlig lenge med en 4åring,to seksåringer og en 8åring......det ble etterhvert mye makking og tull og tøys i stolene og en viss Martine ville bare gå!!!! Og det gjorde vi også etter en stund.Det var synd,for det var nok en kjempeflott film for de som forstod den...nydelige troll altså!!!!
Men ute var det k-k-k-kaldt,huttetu!!!!!! Og over en time til bussen hjem gikk! Heldigvis var Gubben ikke så langt unna slik at han kom og reddet oss,og vi kom litt slukøret tilbake fra det som skulle være den store,kjekke kinokvelden. Martine mente det var den verste dagen hun kunne huske,men vi hadde det da veldig kjekt uansett,men synd for ungene at det ble sånn da.Dårlig forarbeid,jeg tar all skylden....får gjøre det godt igjen en annen gang:)
Tror ihvertfall ikke det var meningen at vi skulle gå på denne kinoen ihvertfall...huttemegtu ;)
Bedre lykke neste gang !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.