onsdag 30. oktober 2019

Høst...


....i heimen! 



...for noen fantastiske dager Oktober´n har bydd på!
Fantastiske farger overalt ute, store kontraster mot gråe fjellsider,snødekte topper,knallblått hav...og ofte grå himmel.
Denne kjerringa har nesten følte seg som Espen Tove Askeladd når hun har vært ute og turet med hundene sine,- det er ikke få ganger jeg kommer hjem med lommene fulle av det jeg bare måtte plukke med meg på veien! Forbikjørende har muligens lagt merke til ekstra stort puppestell på meg enkelte ganger - har man anorakklomme på brystkassen så må den brukes,hihi :)

Men av og til trenger man slett ikke gå så langt heller for å finne noe man vil bruke.Faktisk trenger men ikke lete en gang! 
Dørkransen her ble til helt sånn plutselig (og det er da det er gøyest), - jeg gikk forbi hekken vår når jeg skulle ut med en bosspose og tenkte med meg selv: "What the heck - den hekken må da brukes til noe !!" Og sånn ble det :) Alle andre gjøremål ble satt på vent for jeg måtte jo gjøre det med det samme,nesten helst i går!
Litt hekk,litt hortensiastilker og vipps....høsten banker på døren,bokstavelig talt!


Tilbake til brystpartiet mitt med varierende størrelse !
Her en dag måtte jeg bare plukke med meg et godt knippe av de fantastiske bladene som var overalt ute, lysten til å pynte til høst presset på og det kriblet i både fingre og hodet.



Jeg gikk for "vipps-metoden" her også, - stort enklere kan det ikke gjøres men fint blir det nå lell!
Noen fine blader lettere henslengt på bordet, og endelig hadde jeg fått tak i hvite gresskar som jeg har lett etter så lenge (Nille), plukket frem litt lysestaker og det var det som trengtes 

- høstbordet var klart !



Som en rødorange tråd fylte jeg også noen vaser med høstblad 



Synes det passet bra med hvitt i bunnen, både i forhold til resten av stuene og i kontrast til høstfargene.
Dekkebrikkene og serviettringene ble kjøpt på halv pris i romjulen på Kid i fjor - passer ikke bare til jul synes jeg, røft også nå!



Firbeinte familiemedlemmer følger som vanlig spent med når matmor styrer på...jeg er nok litt av et skue kan jeg tenke meg.
Og som jeg koser meg når jeg får tutle litt på med såntslags,kjekkeste som finnes må vite!!




Vår gode, nydelige Hannepus som er en staselig gammel mann,- han er nok inne i høsten i livsfasen sin han også tenker jeg og han synes livet på sofaen er ganske så greit !



 Litt blad oppi hyllene frisker opp! Om du vil de skal vare er det lurt å legge dem i press før du pynter med dem, ellers vil de gjerne knørve seg sammen og straks bli litt mindre sjarmerende! Og om du vil pynte enda mer så kan man bare putte enda mer oppi hyllene...kongler ,gresskar...ja det er bare å fråtse spør du meg!
(Det kan nok sikkert være lurt å se til at godisboller og lignende ikke står på halv åtte hihi)


Sånn flaks da, at både sofa og hund matcher resten perfekt!





Selv om det ikke har skjedd så mye siden sist denne dama var aktiv med blogging har det skjedd litt heldigvis. 
For eksempel har vår etterlengtede peis endelig kommet på plass.
Og pipen er renovert,juhu!
Guuud som den varmer,kan jo få heteslag. Får egentlig nesten heteslag bare av å se på den faktisk,blir så varm om hjarterota av lykke - synes den er sååå fin!
Den er ikke helt ferdig enda,den kom med litt småhakk som jeg har fått gips å reparere med, så skal den vel males eller ett eller annet for å forsegle gipsen også. Og så er det snakk om å male brannveggen mørkgrå,men der er vi litt vinglete enda så får se.
Peisomrammingen kommer fra Roger Pearson forresten


Trenger jeg nevne at det er særdeles kjekt for ho pynteguri her å ha en ha en peishylle å stæsje? 
(Andre derimot synes den er veldig kjekk til å legge fra seg alt mulig opp på...aaaargh)


Clooney, som fjesingen på bildet her heter lurer på om det ikke snart skal komme noe mat han kan stjele oppå bordet???
Clooney skal jeg forresten fortelle om i et annet innlegg,- noen har kanskje allerede sett han på instagramen min  mens andre kanskje ikke har sett denne ulven før?


Og du...husk å benytte deg nå mens du kan,plukk inn og kos eg med høstfarger for nå er det søren tutle meg ikke lenge før det er jul.
Hjelp!


1 kommentar:

  1. Så koselig at du blogger igjen! to ganger også, som jeg ikke har sett før nå.
    Et fantastisk flott hus i forrige inlegg. Tenk å fått bo i noe så fint!Jeg får være fornøyd med det huset jeg har.
    Lekker peis har dere ordnet og kjempekoselig høstbord har du dekket!
    Clooney, sjarmøren din begynner å bli stor! En nydelig rampegutt, ser det ut som!
    Ønsker deg en fortsatt fin høst.
    Vh.Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.