torsdag 3. desember 2015

Skinnet kan bedra...


...eller noe sånt.For sannheten er ikke alltid det man umiddelbart ser.Men man jo kan jo late som,av og til.Bare fordi det er deilig!

I dag var en sånn dag.Ihvertfall deler av den,- mer nøyaktig sånn ca en time midt på dagen med opplett og klarvær = dagslys og med det ei kjerring som pakket på seg i hui og hast og uti hagen for å lage seg kranser av Kristorn! Her var det bare å benytte seg,dette hadde jeg jo hatt lyst til såååå lenge!!!!!!Endelig skulle dørene mine få pynt


Jeg er stadig like forelsket i de vakre dørene til vinterhagen og er såååå glad for at de er på plass.Men som dere ser er ikke ting og tang ferdig...langt derifra - November og Desemberværet stikker kjepper i hjulene for oss! Forrige uke tok Gubben seg liketil to feriedager og vi hadde voldsomme planer om ting som skulle bli gjort...deriblant få på kledning på vinterhagen.For ikke å snakke om "hullet" mitt da!Jeg har nemlig begynt å grave meg ned mot Kina rett utenfor dørene her, fordi det skal støpes et lite trinn her!Det kunne selvsagt ikke skje fort nok så jeg var jo i gang straks dørene var på plass! Da var været fantastisk flott og jeg tenkte det var best å benytte seg.Men det var jo selvsagt som å be om trøbbel.Det har regnet hver dag siden.Hullet mitt har blitt et lite minibasseng og det kunne ikke blitt mer ukoslig! Det skulle jo også ferdiggjøres forrige uke...liksom!Blæ!!!


Så sånn er det med den saken.Fint lite å få gjort så mye med det, 
enn så lenge ihvertfall!
Men...det fratar meg ikke gleden av å late som!
Herlig å få henge opp kranser....stille seg litt på avstand og se for seg vinterhagen med lysende stjerner i vinduene til jul,og ferdig støpt trinn og grusgang under døren/vinduene. Lykter med levende lys og vintergrønt...ja hvem vet hva jeg hadde dradd frem og pyntet med? Og man kan jo til og med late som om det var snø!

Godt å se inn i fremtiden!


3 kommentarer:

  1. Nydelig inngangsparti og fine kranser! Flott det babyteppet du heklet også!
    God helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Så fint du har det! Älskar de vackra dörrarna och det fina symaskinsbordet.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvarSlett
  3. ti hi kjenner meg godt igjen her ja
    bare jeg bgynner så ordner det seg nåkk.
    men fy for et vær
    jeg som også liker å julepynte ute har ikkje fått kjans i denne vinden og regnet
    så heldig liten prins som skal få kose seg i det vakre teppe
    klem Eli:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.