søndag 30. august 2015

Sommerblått...


...ja faktisk så er det noe som heter sommerblått - oppi mitt hode ihvertfall! Og i mangel på sommer-blåe ting her i huset så måtte jeg til med et lite raid på Pinterest!
Og da ble jeg jo bare enda mer overbevist om at sommerblått er bare helt skjønt og nettopp sommerblått :)


Det var nesten sånn at man fikk lyst å investere i masse fint og skjønt,men enn så lenge skal jeg klare meg med å nyte bildene!
På lang sikt derimot...dukker det nok opp etkvart.Forresten ønsker jeg meg et Stråmønster eller lignende serveringsfat kom jeg på,til å henge på veggen!




Men sukk så deilig å sette seg ned,senke skuldrene,spise en sen og god frokost og nyte vakre bilder mens regnet plasker ned ute!
Ute høst,men på bildene sommer.Helt greit å kunne gjøre det på denne måten spør du meg ;)




Spesielt siden jeg ikke har tatt noen bilder i eget hus den siste tiden,da var det veldig greit å ha noen innlegg på lur.Men jeg merker jeg er sugen på å ta bilder av...et eller annet!Lyspæren må bare slå seg på i topplokket først,og det gjør den jo ikke på kommando!Det skjer når man minst venter det,så jeg får bare vente !


Men om regner tar en pitteliten pause skal jeg ihvertfall med lynets hastighet løpe ut i hagen og plukke inn vakre Syrinhortensia-blomster....nå er busken fantastisk stor og flott og like sikkert som den blomstrer er at det begynner å blåse ute!Da brekker de skjøre grenene lett og vips så kan blomsterlykken være omme før man har sagt kake!Så de må nytes mens man kan!!!!


Har også begynt å sanke inn diverse frø-typer,- kjekt å ha neste år, og jeg har mengder av både Cosmos,Valmuer,Astrantia,Akeleier,Surifinia (håper jeg), og litt til!Har til og med tatt stiklinger av noen av Pellisene.
Men angående blått....gleder meg til å få løker med helt blå Tulipaner som jeg har kjøpt i jorden,og mer til å se dem komme opp !
Blå Allium har jeg også kjøpt,- den jeg har fra før er mer lilla så nå håper jeg at jeg finner rette blåfargen :)
Spennende å prøve!


Har du sett så skjønne kopper????
Selv sitter jeg og koser meg med en fjuske-kakao - må bare gjenta meg selv og fortelle hvor himmelsk deilig det var å sitte ved pc´n og nyte en sen frokost.Sånn deilig ro.
Bare meg og Martine hjemme,gutta boys er på Bridgeturnering i Molde!
En annen grunn til det er fredelig hihi ;)
Senere skal vi avsted og se Bølgen!



Men før det håper jeg på en bølge av inspirasjon!
Det ligger og ulmer på lur merker jeg:)

Se så skjønne fargekombinasjoner,- nydelig lys blått sammen med rosarøde skjønne blomstrende stoff.Jammen kan man drømme..

....blå drømmer!



Lurer meg litt på om små skjønne puse-baby´er er på vei her også,en liten trulte har blitt så rund og god!Ungene er forventningsfulle!
Det var ikke etter planen,men når man ikke har vært flink nok med p-pillen så får man ta konsekvensene!Sterilisering må visst til!!!!
Så får heller ho mor her svelge en gedigen kamel siden hun vet akkurat hvor mye ungene gleder seg til kattunger og jeg ikke gleder meg til rotet som følger med.Men skal vel hanskes med det også!


Hva gjør man ikke for de barna !


Nyyydelige dører - vet dere hva vi her på "gården" planlegger.(Les:jeg planlegger og Gubben samtykker...veldig grei ordning altså!!!) Vi skal lage dører på car-porten/garasjen vår,og de skal se ut som låvedører!How cool is that liksom!Og fargen...ikke blå,men nesten: turkis selvfølgelig!(Bombe!)Det blir spennende altså :)
Men akkurat denne døren var jo bare nydelig i blå,perfekt faktisk!

All pictures from Pinterest!

2 kommentarer:

  1. Yes... blue summer and blue dreams :)
    Maybe I can understan a half but of course I love pictures :)

    SvarSlett
  2. Åhh ja, er ikke blått bare helt skjønt!
    Jeg skal på loppis til helgen, og porselen med blått, står høyt på ønskelisten:)
    Ønsker deg en super onsdag:)
    Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.