onsdag 24. juni 2015

Når leppa henger på knærne...



...så må man muntre seg selv opp!
Jeg fikk min geip ned i knehøyde,etter at et planlagt besøk til kundekveld på Tore-Garden i deg ikke gikk helt etter planen!
Den berømte hverdagskabalen går dessverre ikke alltid like lett opp - som de fleste av oss nok kjenner til!
Så da realiteten var innsett,var det bare å ta av seg "finstasen",vaske vekk sminken og finne sofaen.Noe ryggen forøvrig var fornøyd med...bra noen var glad!Blæ!
Jeg var laaangt i fra glad!Drastiske tiltak måtte iverksettes!
Jeg begynte med litt Junk Food,og bestilte en saftig hamburger som var sååå god,og sååå perfekt akkurat i kveld.Etterfulgt av sjokolade,- trøstespiser man så trøstespiser man,høhø!
Med litt usunn føde innabords kom energien så smått krypende tilbake,og plutselig kom idéer dalende nedi topplokket!
Prikker og pasteller,og nydelige farger 
- det måtte vel gjøre susen?

Og det er akkurat som Bombay Duck skriver om varene sine:

making every day a little more fabulous







Som den servise-sikleren jeg er (av dimensjoner attpåtil) ,så har jeg lenge sniktittet småforelsket med jevne mellomrom på alt det fine,nydelige fra engelske  Bombay Duck !
Og tenkt som så at neste London-tur,daaaa altså må det skje...Bombay Duck må oppdrives og det må shoppes!


Men hva finner kjerringa sånn plutselig på Instagram?
Jo - tenkte seg til en forhandler her i Norge.Med tilholdsted Vanylven til og med,det er sannelig ikke all verden langt i fra meg og kan nok helt fint kombineres med en tur til Hakalle-garden i løpet av sommeren!Ungene har sikkert veldig lyst dit,Hakallegården er alltid så koslig! (Utspekulert mamma jeg??)
House of Monica heter butikken,som ikke egentlig er en fysisk butikk men en nettbutikk,dog med showroom!
Men jeg klarte ikke helt å vente til da...og for noen dager siden kom et par smaks-prøver i posten.Kopper skal jo ikke bare være fine å se på,men de skal være gode å holde i,kjenne på,fargene skal være minst like fine i virkeligheten og så videre...
la meg si det slik,virkeligheten skuffet ikke!!!!
Så dere kan tro det var ei som koste seg her da hun fant ut at hun skulle ta noen bilder av ny-koppene sine,plutselig var livet noen hakk bedre og iveren tok aldeles overhånd!
Resultat - bildespam!
Ha tålmod og bær over,er man forelsket så er man forelsket!

Falt du også pladask?House of Monica finner du her!




8 kommentarer:

  1. Så nydelige kopper, stilig presentert! Synd ikke peonene ville i år. Håper de kommer neste år!! Kjedelig når ikke kabalen går på, men hvorfor måtte du fjerne sminken;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi...ja hvorfor måtte jeg fjerne sminken? Det høres sikkert veldig rart ut,men jeg kan prøve å forklare deg så skjønner du et nok.Jeg har nemlig en slags sykdom (har ikke fått diagnose enda men det funderes om det er Porfyri),og den gjør at jeg reagerer på så mangt og mykje.Sollys/Lys,hormoner,stress,ytre påkjenninger etc.Veldig snålt.Iallefall sånn er det og i desse dager har jeg store problemer med kløe,svie,utslett med tilhørende feber slik at jeg får fnatt omtrent bare av å ha klær på meg,og sminke likeså.Går bare hjemme og ser ulekker ut med flagrende løse gevanter som ikke sitter til kropper og dermed irriterer.I dag våknet jeg også opp med store hevelser og desto mer utslett i ansiktet.Når jeg en sjelden gang skal noe og fiffer meg litt mer opp,er det veeeldig kjekt men dessverre har det blitt sånn spesielt denne tiden på året at jeg kan ikke få det av meg fort nok.Så derfor måtte jeg fjerne sminken ;)
      Toveklem .)

      Slett
  2. Your dishes are so beautiful! I need them in my home. lol Have a wonderful day. Jo

    SvarSlett
  3. Fint er det - jeg kan godt forstå at du blev forelsket. Glæder mig til at se mere af det, når det kommer i hus.Jeg elsker også at fotografere og stille op. Så går man ligesom i sin egen verden og hygger sig.
    Rigtig god aften til dig kæreTove.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  4. Hi hi - du er nå god og morsom da :) Det gjorde du lurt i det med burger og slikt. Nydelige kopper og tilbehør. Kjøpte noe lignende (kanskje det samme) til ei venninne sin runde dag for en stund siden. Nydelige farger og godt humøret kom opp et par hakk igjen :)

    Her er det variert vær i dag og det kom et realt skyll med sol regn nå- forte meg å gå med Leo, så kanskje jeg ikke blir gjennom våt :P

    Ha det fint kjære Tove og i kveld begynner Ernst på Tv 4 . Reprise i morgen. Vi har ikke den kanalen - men sjekker på nettet- ganske sikker på at det ligger der.

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  5. Sweetest cups and saucers ever dear Tove! Everything will taste better coming from these!
    sending hugs...

    SvarSlett
  6. Næ..... de var rålekre. Den butikken skal jeg besøke straks!!! Men oj så synd at det ikke ble tur på deg da, ja, den hverdagskabalen kjenner jeg til. Men da er det sannelig godt at det ikke tar så lang tid før humøret er tilbake :) Klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Tenk at jeg ikke har fått med meg dette innlegget før nå... Såååå fint skrevet:). Tusen takk for link til nettbutikken:)! Nå er jo også nye varer på vei til oss fra nettopp Bombay Duck London. Det blir bra:)!!

    Klem fra Monica

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.