søndag 17. august 2014

Det ultimate tipset savnes...


 ...jeg lurer på hvem som kan komme med det?


 Det som gir meg råd om hvordan de vakre Syrinhortensia-stilkene står seg litt lenger enn bare noen timer,kanskje en dag etter at jeg har plukket dem inn!Jeg har prøvd,gang på gang men uten hell!


De blir slappe og mister piffen og ser ut til å like seg best ute hvor de pynter opp hagen til stor glede,men det hadde ikke vært meg i mot med en kvast eller to innendørs også :)


En annen side av samme sak er det faktum at så snart Syrinhortensiaen er i blomst og plommene modne på trærne her,da kommer det masse vind og rister ned alle plommer og knekker utallige greiner på den praktfulle hortensia´n!
Så et gjelder å nyte begge deler mens man kan,selv om det kan resultere i utallige gassutslipp når man har forspist seg på plommer.Det er liksom grenser hvor mye man kan stappe i seg på en dag...og vi vet sannelig ikke hva vi skal gjøre med alt,-
ikke vil Gubben ha plommesylte,og ikke lager vi vin,så da blir det å gomle i seg en etter en etter en til det sier pang,hihi :)
Eller kanskje er det noen som har gode plommetips på lur også,når jeg først er i gang og fisker etter tips liksom ???


En ting er sikkert,man får bare nyte naturens goder så lenge man kan!


5 kommentarer:

  1. Jeg kan nok ikke hjelpe deg ..
    Skulle så gjerne hatt en stor syrinhortensia selv ..er jo SÅ lekkert !
    Bildene her er jo til å dåne av .....åh så nydelig !

    Håper du har hatt en fin sommer ...
    Jeg har surra i vei uten noe blogging og bare nytt sommeren på alle vis .
    Så nå skal jeg rulle meg nedover for å nyte flere av dine herlige sommerinnlegg.

    Fin ny uke til deg !
    Plommer er godt ...skulle gjerne hatt noen .'
    klem Anne

    SvarSlett
  2. Such beautiful photos of your sweet girl and dog alongside the pretty hydrangeas.
    Happy week
    Carolyn

    SvarSlett
  3. Hallo vakre sjel :):)
    så fortryllende fine bilder <3
    såg du hadde fått tips om å knuse stilken nederst
    det tipset har jeg også fått
    nyt dagen søte deg
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  4. Dearest Tove, these have to be one of my favorite flowers because they are so HUGE and gracious as they bend in the wind! And the WHITE color - YES! Your child looks so beautiful in her lavender dress (like a princess!) and your Afghan hound is sweet as can be.

    HAPPY MONDAY! Anita

    SvarSlett
  5. Milde måne altså!!!!!
    Trodde først bildene var pinnet.....men neida.......OMG så mye syrinhortesia da!!!!! Får jo nesten hodepine så fint er det!!!!!
    Og plommer også sier du???? Pass nå på ferskendorullen......knis.....
    Kutt syrinhortesiaen godt ned......altså lavt i en vase med godt varmt vann....banke litt på stilken er bra.
    Dåne meg altså.......vil ha vil ha.....rett før jeg kommer med hurtigruten;)))
    God ukestart by the way......og i kveld er det jo Blipp og sånt!

    By by......jeg kommer til å bli lenge borte nå fra insta og blogg......






    Ha ha.....vart du skremt no????
    For tenk at jeg BLIR ikke borte nei!

    Smil og klem og mohahahaaaaaaa

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.