fredag 18. juli 2014

På den gråeste dagen….


..dro vi til den mest fargeglade plassen i mils omkrets:
Hakalle-garden 


Dermed ligger det an til nok et innlegg med masse bilder av kidsa,men på Hakalle-garden er det i tillegg til alle de fine dyrene også så mye festlig interiør og sånt at det blir litt bilder av såntslags også :)


Det er vel for eksempel ikke så mange høner rundtomkringsen som har så festlige rugekasser og omgivelser rundt seg tipper jeg ?
Og vet dere hva som var ekstra kjekt for min del,- jeg fikk holde og klappe høner,og den ene tvinnet til og med kloen sin rundt fingrene mine!!!Det er det leeeenge siden jeg har gjort,det måtte i tilfelle ha skjedd i barndommen min visst jeg i det hele tatt har klappet noen høner før?Kan ikke huske det,så det var veldig spennende å kjenne hvordan de kjentes ut - jeg har jo tenkt å ha et par tre fjærkre uti hagen her etterhvert nemlig!Og de var så silkemyke og gode,at jeg ble enda mer giret og utålmodig !!!


Været var dessverre ikke bare grått men også veldig vått,så besøket ble nok litt amputert.Tøffe unger hoppet likevel opp på hestene for en liten tur,men ellers var det lite liv og røre ute!



Jeg har sagt det før og sier det igjen - Hakallegården burde blitt "snappet opp" av en malingsprodusent som vil sponse dem,for her går det med noen liter maling!I tillegg får vi som besøker festligheten også helt plutselig lyst å male!!!


Fikk igrunnen plutselig lyst på kattunger igjen også ,men akkurat den lysten skal bli skviset i glemmeboken like fort som den kom !




Det lettet litt mot slutten av dagen og vi kunne gå ut av fjøset,og det var da Gubben kunne briljere med sin treffsikkerhet med pil og bue!Hvordan det gikk når kjerringa prøvde seg forblir uskrevet,hihi!


Jeg var nok mye bedre til å sikte meg inn på alle de fargerike fristelsene i butikken for å si det slik(som om det var en bombe)




Jeg blir så glad av alle de forfriskende fargene og mønstrene!
Som sist,så kjøpte jeg med meg noen Rice-fat som "souvenir"!
Det viktigste på turen var jo ikke å shoppe,men å oppleve..
akkurat det stod jo også på skiltet som hang i butikken!


Men litt shopping gjør opplevelsen bare enda bedre -
en perfekt kombinasjon faktisk talt!





Gøy å få sitte på lasteplanet på traktoren,Linus var i hundre!
Gubben fikk nærkontakt av tredje grad med papegøyen her :)


Takk for denne gang til koslige Hakalle-garden,vi gleder oss allerede til neste gang vi kjører utover :)


Og når det gjelder å kjøre på tur,så syns jeg det er nesten like stas.Koser meg gløgg ihjel med å titte på hus,hager - især slike små idyller som den på bildet her - superkoslig!



 Og dere kan vel tenke dere hva som skjedde da kjerringa skimtet et søtt lite hus med den nyyyydeligste turkisfargen på karmene:
"Kjør saaaaaaaaakte Gubbe!!" ropte beordret hun bestemt,og i reneste paparazzi-stil ble linsen lurt ut av vinduet og det ble knipset i vei!Noe så søtt,iiiiiik altså!Søtere blir det ikke !
Nyt det vakre rundt deg du også,enten det er hjemme eller på tur,enten det er folk eller dyr!Det finnes noe fint i det meste!


3 kommentarer:

  1. Tusen takk for dagens absolutte fargebombe!!
    Helt slik som jeg liker det!
    Stort Merete-smil :-)

    SvarSlett
  2. Good morning Toves! I am LOVE all the bright and happy photos you are sharing today! Are you still participating in the EUROPEAN LINK PARTY? It has begun! Is this part of it? It is lovely! Anita

    SvarSlett
  3. Du er bare så flink å finne på morsomme ting med barna dine.Tenker de STOR koset seg :D
    Morsomme bilder fra Moldejazz under her :D hihi

    Klem Bente

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.