torsdag 26. desember 2013

Merkelig nok...




...ble det jul i heimen her også.At det var på hengende håret er slett ingen overdrivelse....jeg begynte å kjøpe julegaver i helgen (skulle gjerne kjøpt før men Gubben hadde lånt bort bil nummer to så da satt man her da og telte på fingrene)!
Men sånn ble det med den saken,og god planlegging skulle ordne det meste.Hvem kunne vite at jeg ved inngangen til den siste butikken klarte å trakke over foten - plutselig lå jeg over en handlevogn og ville spy av smerte!Schtiiiilig ;)
Følte meg ekstremt lekker selveste julaften da jeg hinket rundt i butikkene med crocs som fottøy,siden den ene av labbene mine var så hovne at jeg ikke fikk på meg annet!Var sikkert en smule rødmusset i kinnene og stresset i blikket også - men jammen kom jeg i mål med alle gavene og den siste stod jeg og pakket inn 10 min før avkjørsel til mine foreldre hvor vi både fikk deilig mat og var i godt selskap.Galskapen lenge leve.Men det er nå i desse dager jeg kjenner den gode julefølelsen,hvor jeg kan kose meg inne og jeg pynter enda innimellom litt rydding og husarbeid og sånt som faktisk ikke tar juleferie i det hele tatt!!!


I dag har det vært så mørkt at jeg lurte på om dommedag var nøær,men nå fikk vi et deilig lysglimt og da var jeg raskt på pletten med å ta bilde av den flotte sleden Gubben hadde funnet på til kjerringa si her!!!!Stod ikke på ønskelisten i det hele tatt,men jammen tok han sjansen og flaks hadde han for denne kunne jeg saktens like - veldig godt.Mailegkalendernissene syntes sleden var en ypperlig plass å slenge seg nedi,nå var de glade plikten deres var unnagjort for denne gang!Nå kan de bare sitte og se fine ut,og den jobben er mye kjekkere!!!!
Siden det både lysnet og sluttet å piske på vinduene må jeg prioritere en luftings med hundene....og det er jo deilig å komme seg ut selv også på en god tur nå som jeg endelig kan gå noenlunde normalt igjen.Mer bloggings senere!!!

O Jul med din Glede!



6 kommentarer:

  1. OY TOVEMOREN...
    UFFA MEG DU SNAKKER MEG OM
    HÅPER DU ER BEDRE I FOTEN
    JEG TRAKKET OVER I SOMMER
    OG GUD BEDRE SÅ LANG TID DET TAR
    PASS GODT PÅ DEG SJØLV
    DU SKULLE VERT PÅ FILM
    IKKJE MISSFORSTÅ
    DU SKRIVER SÅ LEVENDE OG BRA
    SÅ JEG SER ALT FOR MEG
    MÅ FLIRE LITT OGSÅ
    ØNSKER DEG GOD BEDRING
    GUBBEN DI KJØPTE VIRKELIG EN HERLIG KJELKE
    SÅ HERLIGE BILDER FRA DEG
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  2. Uffff....kjære vennen så utrolig uheldig du var her da:( det er jo så utrolig vondt å trå over......
    Håper det går litt bedre med deg nå og at du har fått slappet av i noen dager:)
    Ønsker deg masse god bedring vennen:)

    For et utrolig nydelig Juletree du har:) og for en nydelig kjelke med herlige nisser oppi:)
    Kjempe kos å titte innom deg igjen, dagene bare flyr avsted og her går det kun i oppussing, kjenner jeg blir litt stresset når jeg må være ferdig med huset til midten av Februar og enda så har jeg ikke fått lagt strøm, vann som igjen gjør sitt til at jeg ikke får gjort noen ting innvendig, så det er bare en stor byggeplass.......
    Ønsker deg fortsatt herlige dager og salpp ltt av å kos deg nå:)
    Varme klemmer Merete

    SvarSlett
  3. Tove
    Takk for fin kommentar hos meg.
    - Så trist med foten din. Håper den er bedre etterhvert.
    Koselige Mailegnisser!!! - Og sleden er jo perfekt!
    Jeg falt også pladask for hjemmet i ditt forrige innlegg.Så gjennomført vakkert.
    Ønsker deg en GOD fortsettelse på julen !!!!
    Romjulsklemmer ra Line

    SvarSlett
  4. Ååååå....himmel så lekker slede du har fått og e skjønne nissene kjører jo stil med denne her:) Jeg er litt forelsket i sånne sleder for de er er så dekorative og fine å bruke til jul. Jeg så en gammel slitt rød kjelke før jul på en auksjon og angrer jeg ikke la inn bud på den, men det dukker vel opp noe igjen senere. Hadde jeg hatt en gård skulle jeg hatt en hestekjerre foran inngangspartiet pyntet skikkelig til jul,,,heheheh....Juletreet ditt var pent, Tove! I år kjøpte jeg grantre for første gang på mange år, det er helt håpløst og drysser bare jeg ser på det....neste år har jeg lyst på furu for det har jeg aldri hatt før. Det var da synd du skulle tråkke over akkurat rett før jul, håper benet snart blir bra. Jeg tråkket over på et dovnet ben etter at jeg hadde sittet for lenge stille foran pc'en og trodde minst jeg hadde brukket noe, men heldigvis og helt utrolig så var foten bra ogjen ette r4-5 dager.

    Ønsker deg en fin romjul og god bedring med foten. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Tusen hjertelig takk for nydelige ord på bloggen:) Det varmer, og det setter vi såå stor pris på:) Helt fantastiske bilder du viser, helt etter min smak:) Håper du nyter og koser deg med fridager og julekos:) Dette er det beste tiden av dem alle:) Snart er står ett nytt år for døren, og plutselig er det vår<3 Ha en fortsatt koselig ferie:) Er det furu tre du har pyntet?? Helt nydelig:) Juleklemmer fra Myrullpiken<3

    SvarSlett
  6. Så söta de är Majleg tomtenissarna. Jättecharmiga!!
    Ha en fortsatt fin julhelg och hoppas foten snart är bättre!
    Kram Paula

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.