søndag 2. desember 2012

Engler...finnes de?


Julekortene må snart og snarere enn snarest settes i produksjon og distribueres!Dette gnager oppi topplokket mitt,som i grunn og bunn har manglet gode idèer til hvor og hvordan bilder til årets julekort skal se ut.Må jo prøve å variere litt fra år til år,og så er det så gøy å finne "the place" som man kan ta bilder!Hadde jo egentlig sett for meg at jeg skulle drage en gammel treseng uti en kornåker med gylne strå med frostrim på,mens ungene satt i lilleba-pysjer og hadde putekrig slik fjørene flagret (= sne),men man må vel være litt mer virkelighetsnær,- get real Tove, host & hark! Ellers har jeg har en tendens til å havne i nærheten av gamle,værslitte låver og naust...men i dag mens jeg var ute og gikk tur fikk jeg øye på noe i sidesynet.Ikke noe værslitt i det hele tatt faktisk,så nymalt og velstelt at det nesten glitret gitt.Men med den kulden som var i dag så ville jeg ikke dra ut ungene og utsette dem for den torturen det hadde vært å lekt modell med hakkende tenner og fryse på seg noe elendighet.
Et annet spørsmål er selvsagt om jeg skal være så frekk at jeg skal driste meg inni hagen til en av naboene...håpe på at prosedyren går ubemerket hen,-raskt ,smertefritt og lydløst?Det aner meg at den tanken er i overkant optimistisk.Det som ofte er påtenkt på forhånd som en koslig stund sammen med ungene og fotografering ender gjerne opp med sure og leie unger og en hissig mor som desperat prøver å få ungene til å se mot kamera,ha øynene åpne,smile naturlig...samtidig.Og enda verre er det naturligvis om hundene er inkludert!Det er dette som er det virkelige Mission Impossible Tom Cruise!!
Men som den superheltinnen jeg selvfølgelig er så må jeg prøve.
Så jeg skal ta meg en prat med de to håpefulle og forklare dem at jeg har hørt om noe som heter engleunger,og lurer på om de har pittelitt engleunge-gen i seg de også?For i løpet av de neste dagene har de muligheten til å bevise det!!!!Om nødvendig kan jeg selvsagt smiske og fortelle dem at muligheten for enda finere gaver med nissen dersom fotoseansen går bra øker drastisk!

wish me luck ;)


3 kommentarer:

  1. Kjenner meg veldig igjen her altså...
    Pleier ikke klare å få alle fem på et bilde, må nok dele det opp i år også. Likevel, julekort seansen blir stress.
    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg bruger et billede fra i sommers og så gør jeg det sort hvid så ser det ikke så sommerligt ud. Det er et billede hvor begge børn sidder i et utrolig flot snirklet træ.
    God fornøjelse til dig.

    SvarSlett
  3. TI HI VANSKELIGT:))
    LYKKE TIL TOVEVENNEN!
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.