fredag 28. desember 2012

En kvinnes plass....


...er på kjøkkenet!
Og der skal hun lage mat!Det er ettertrykkelig hintet om denne julen,hvor det hele så uskyldig begynte med en bedårende slikkepott fra Cacas.Uimotståelig rett og slett,og siden jeg trengte meg ny slikkepott så måtte jeg jo kjøpe denne,julegave til meg selv kanskje?
Så Julaften.Spennende pakker...deriblant en stor firkantet eske.
Grublet litt på hva som kunne befinne seg inni den,og etterhvert ble det min tur å åpne.Wow!!!Jaggu hadde ikke min snille mamma og pappa kjøpt denne digitale kjøkkenvekten-kombinertlitermål-kombinertbollen i rosa fra Cacas som jeg hadde på ønskelisten min   - heldiggrisen Babe meg :)



Men det hele kuliminerte helt til aller siste pakken gjenstod,og jeg visste ikke engang at den var til meg,selv om noen lure ikke-så-gode pokerfjes tilhørende trioen Gubben,Linus & Martine ga meg indiksjoner på at en hemmelighet skulle holdes!Med andre ord ante ho mor i huset ugler i mosen,til tross for at vi jeg hadde avtalt med Gubben at i år kjøper vi ikke julegaver til hverandre,siden utlegg på diverse forsvunne bilnøkler og reparasjoner ble skyhøye!Men jaggu hadde ikke Gubben bare kjøpt julegave,han hadde jo kjøpt en som var så dyr at jeg kunne besvime på flekken!
En Kitchen Aid Kjøkkenmaskin!!!!!!!!!!!!
For det hadde han jo lest på bloggen for lenge siden at jeg siklet på!!! (Takk blogg,elsker deg mer enn noensinne ;)


Det var bare et problem ...fargen.Men det var han fullstendig klar over til og med (fruen her ble imponert ikke bare over gaven men over at han visste det også!Stjerner i fleng!!!;)
Jeg tror den han hadde kjøpt var Creme eller stål...har faktisk ikke studert esken enda for det ble fort konstatert at den ikke var rosa.Men det var kun fordi de var utsolgt!Så snart de får påfyll ringer de slik vi får bytte!
Spørsmålet er...rosa eller isblå???
Et særdeles vanskelig spørsmål å ta stilling til,jeg er så svak for begge.Får vente og se dem "in real life" før jeg bestemmer meg....men uansett - tusen takk!Fremdeles målløs!





At det skulle være baktanker med alt dette kjøkkenutstyret kom heller overraskende på meg!Ikke lenge etter alle gavene var utpakket og roen senket seg,kakene var kommet på bordet og slarva gikk fikk jeg altså vite at nå kunne jeg bare begynne å lage pølser selv.Bestille meg tarmer!!!Lage syltaflesk av grisehoder!!!!! For hva kunne vel ikke en sådan maskin brukes til? Iiik!!!!Panikken prikket...det var da ikke måte på til forventninger som lå i luften!!Helt i total kontrast til min egne så langt førebelse planer med KitchenAid'en...flytte den rundt på kjøkkenbenken og se hvor den tar seg best ut,haha ;)




Kanskje skal den for eksempel for ta over plassen til årets pepperkakehus,som skrives inn i juleminneboken som et særdeles unikt eksemplar.Det hele takket være Talisa-tyven som i et lite sekund såg sin snurt til å stjele en bit ferdigstekt pepperkakehustak fra kjøkkenbenken slik at vi plutselig hadde et veldig luftig og ikke minst skeivt pepperkakehus!Helt idèellt for sultne barnemager som med letthet kan stikke hånden inn og forsyne seg av snop og pepperkaker - et hett tips helt gratis fra meg til deg !Aberet er at den andre siden av taket i grunn og bunn savner sin bedre halvdel og man kan trygt si det henger litt med nebbet av den grunn!Men vi får vel bare le av det hele...sånn ble det denne julen!Ungene har pyntet klæsjet på og er strålende fornøyd med verket,og det er det viktigste!!Kan dere fatte og forstå at mor til og med måtte en ekstra runde på butikken grunnet for lite pynt...skjønner ikke hvor den tok veien ??
Jeg konfronterte "pokerfjes-ungene" med problematikken og vi kan vel si det slik at mysteriet ble løst uten at det direkte kom frem noen innrømmelser -  det er nå litt av sjarmen å få putte minst halvparten i munnen!Ellers skulle vel desse kjøkkenbildene vitne om at jeg tilbringer maaassevis av tid på kjøkkenet,- aldri har vel et kjøkken vært mer julepyntet enn det mitt ble i år!!
En langt kjekkere tidtrøyte enn å fylle tarmer....


4 kommentarer:

  1. NYDELIGE BILDER FRA DEN VAKKRE HEIMEN DIN TOVE
    OG WAW SÅ HELDIGE DU VAR
    ØNSKER DEG EN FIN SISTE HELG I 2012
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Fantastisk kjøkken, bilder og julestemning! :)) Synes den isblå var helskjønn!! Mulig den rosa passer begre inn i jule-kjøkkenet, men hva med juli-kjøkkenet? Men jeg er inhabil altså, for jeg elsker alt lyseblått! :D
    Jeg har svart deg på det du spurte meg om under mitt eget blogginnlegg, her: http://glassveranda.blogspot.no/2012/12/den-som-bader-spiser-ikke.html ...rett og lett fordi det ble det lengste svaret i Glassveranda-bloggens historie! :D Håper du finner noe nyttig der, skal du prøve kostendringen er det viktig at du gjør det i minst tre uker i strekk for å vite om det har effekt på deg også, og du skal vite at jeg føler med deg, jeg fikk nemlig bl. a. den diagnosen selv for kun få pr siden! ;) (Mer om det under blogginnlegget).

    Kos deg i julehuset! Her har vi storm og mildvær i dag, -vips så ble det vår ute igjen! :D

    Stor klem, Ann.

    SvarSlett
  3. Eeeh... få ÅR siden, ikke få PR siden! ;))) Klem, klem! :O)

    SvarSlett
  4. Vilka härliga bilder!!

    Önskar dig redan nu ett gott slut på 2012 och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kram Tina

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.