søndag 11. desember 2011

de gode idèer...


....og inspirasjon kommer på de merkeligste steder og tider.
Ofte om natten,når man helst skal sove,og ligger og vrir og vender på seg.Eller på do...når man sitter der og bedriver sitt og tankene farter fra det ene til det andre...og plutselig detter det ikke bare noe nedi do,men også nedi hodet.Det skjedde med meg i dag tidlig.Noen stoffrester og litt ståltråd er alt som trengs...og en god hjelper kanskje?Det ble i alle fall en perfekt anledning for Martine å få prøve sin nye symaskin!Den søteste lille symaskin jeg har sett forresten,men den funket som bare det den!!Så da rev mamsen opp stoff,og Martine fikk den store æren å sy sammen kantene.God trening,skal tidlig krøkast den som god syerske skal bli.Og denne jenta har klare mål,ho skal bli like flink som tante Elisabeth i Bergen som syr dei fineste dukker og andre kreasjoner!:)
Men idag ble det et hjerte.Et veldig rart hjerte synes hun.Og så var jeg veldig rar også visstnok.Men jeg sier som så jeg:

nokken skal være rare også ;)

(Pssst.Den kjekke symaskina selger dei b.l.a på Prinsessa & Frosken og Gavehuset her i Langevågen - flott julegavetips!)

6 kommentarer:

  1. So sweet !!!..love from me...xxx...

    SvarSlett
  2. NEI men dette har jeg jo gjort for leeeenge siden. Mange som fikk slike hjerter med meg i julegave i 2010. Hehehe.... utrolig enkelt og gøy og lage. jeg lagde både hvite og lin farget. Solgte til og med 5-6 stk til ei på jobben huske e.

    Nå for tiden holder jeg på å sy noen andre hjerter. Kommer bilde på bloggen snart.

    Lykke til med hjertene dine, ....VELDIG FIN!!!

    Har tenkt meg en tur til vågen før jul og sjekke ut fabrikken. Gleder meg.

    K.f. vivian

    SvarSlett
  3. Å det var ikke det at jeg tar på meg æren for å ha funnet på dette hjertet altså....misforstå meg rett;)
    Det var selve ideen å komme på å lage noe som var lett for Martine å hjelpe til med:)
    Ja du må komme bort en fag,ikkje berre på Devold men heile Langevågen,en og annen snadderbutikk må vite:)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  4. Nice to meet you!
    Have a wonderful week
    Silvia

    SvarSlett
  5. Skønt skønt hjerte, super sød idé.Og hvilken kær symaskine. Dejligt når børnene gerne vil lære at lave håndarbejde. Den kreative verden er fantastisk, og jeg ville selv ikke kunne leve foruden :-)

    Ha en fantastisk uge.
    Mange hilsener fra Sussi

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.