tirsdag 5. oktober 2010

Yeeeehaaaaa.....











....på med cowboyhatten og bootsa!!! Sal opp,og vær med på tur til et ekte cowboy-hotel:)

Når jeg var liten, gikk det mye i indianer og cowboy når vi lekte oss! Inspirert av "Sølvpilen" skulle jeg alltid være Månestråle,- ihvertfall IKKE noe blekansikt...og med fjør i hodet og pil og bue var ble det mye moro! Gode minner! Lurer forresten på om Sølvpilen finnes enda jeg???Hmmm....
Senere ble vi store nok til å få se på Wester´n på tv...og det var ikke mye som kunne slå det!
Hvem husker vel ikke "Huset på prærien","Centennial","Where the wild west was born" og så videre...overpene Luke Buchanan som fikk alle jenter til å drømme søtt,eller han der indianerfyren med langt mørkt hår som liketil kom og spilte til dans på plattingen som en gang var her - syns forsynes meg å å huske at venninen min pjasket litt med han etterpå jeg?
Ja det var tider det ...nå er det liksom ikke så mye cowboy-filmer på tv´n lengre...

Men her folkens har jeg funnet løsningen for de som virkelig er entusiastiske! 
A Cowboys Dream  er et hotel som er gjennomført fra ende til annen i ekte cowboy-stil! 
Jeg kunne godt tenkt meg noen dager her, og lekt litt igjen kanskje?Ridd på hester,spist beef jerky,kjenne lukten av lær og drømme seg tilbake til the good, old days?Hotellet ser ihverfall kjempekoslig ut,tøft,rustikt og perfekte detaljer! Stilig!

Faktisk er dette med cowboy´er og indianere litt av historien min,-og maaaange andre nordmenn også!Mine forfedre vandret over til Usa for å prøve lykken,og min mormor ble faktisk født i St.Petersburg,Usa. Derfor er de ekstra fascinerenede å tenke på hvordan det måtte ha vært for de som flyttet over og skulle etablere seg og møtte indianerne som ble invadert,frastjålet landet og massakrert. En ganske stygg historie egentlig....

Men mange gode filmer og tv-serier ut av det ble det ihvertfall..




1 kommentar:

  1. Åh herlige bilder - likte skikkelig godt stemningen her:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.