onsdag 8. september 2010

Tre Busserulls...

"For me ska plokka plommor...i Hardanger.."

Jada....det er mangt slag man skal nynne på inni seg,men faktisk så dro jeg frem en gammel "slager" i går da jeg var ute i hagen og endelig kunne begynne å plukke inn plommer! Da bare datt den sangen av Tre Busserulls nedi hodet...og der er den enda,- det er det verste!!! Det var jo moro i fem minutt, men nå er jeg mer enn lei av den og vil gjerne få den ut og laaaaaangt vekk! 
Men plommene - de var kjekke! Har aldri sett så mange plommer før...det er helt aldeles voldsomt !Her er det stor fare for mange kommende opphold med rompa nedpå doskåla - når man først begynner å spise plommene så er det vanskelig å stoppe....
Men for en  herlig følelse det er å gå ut i hagen og plukke sine  egne plommer...ungene klatrer i trærne og storkoser seg!
Den "beste" greien...hvor plommene har modnet først er selfølgelig den som henger over på naboens hage og er aldeles umulig å få tak i...godt for naboen;)
Jeg fikk aldeles ikke lov til å sage ned den greien,de protesterte  vilt,når jeg snakket om å tynne ut treet litt....da ble det panikk der borte *lol*

Og jammen var den nye Cath Kidston emaljeskålen min aldeles perfekt til å plukke plommer i...

I dag er det ut igjen og plukke mer...i dette været modner de fort alle sammen og da er det bare å stå på!!! Nam Nam !


6 kommentarer:

  1. Åh, va härligt med plommon! Jag har i höst planterat ett eget plommonträd Viktoria. Ha en skön dag ! Nilla

    SvarSlett
  2. Det er en av tingene jeg aldri har gjort....å plukke plommer i hagen, låter helt fantastisk i mine ører. Jeg har noen kirsebærtre på hytta, og det er ikke helt vanlig så langt nord.....men sure er de. Kos deg i det fantastiske høstværet, som jeg håper du også har min venn...klem

    SvarSlett
  3. Hei hei til deg. Takk for koselige ord inne hos meg. Å, nam, så herlige plommer da. Det så veldig godt ut. Gleder meg til jeg får bær på våre frukttrær. Ønsker deg en flott dag. Og du har nok rett, Kristian Kjelling er ikke så verst han...hi,hi....Klem

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for fin kommentar! :) Så bra at bilda mine gleder deg! Er der mange plommer altså? Her er det lite av all frukt. Eg bor inne i Storfjorden, men har aldri hatt mitt fulle navn i bloggen, og heller ikkje kvar eg bur. Bilda er frå Alnes i går kveld. Alldeles nydeleg oppleving!

    Ha ein fin fin kveld!
    Klem Elin :)

    SvarSlett
  5. Älskar bilden med den blå stolen och ditt fina fat med plommon.
    Kram Pia

    SvarSlett
  6. Haha!
    Nå fikk jeg også sangen i hodet, kjedebreb dette! Busserulls er jo min hjembys barn, plommår,- med å!
    Tusen takk for kompliment for skapet mitt, det gleder og varmer i hjertet vet du!

    Nurket, - Happy, - går det kjempebra med, men husrein-neida! Du har kanskje tips til pottetrening du da?

    Ha en smashing helg

    klem fra Mona

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.