mandag 8. mars 2010

Hus-Inspirasjon




Har funnet frem en del hus som alle har ett eller annet ved seg som jeg vil viderebringe til vårt hjem her på toppen - Utsyn som det heter her :) 
Liker godt mye av det svenskene lager,men gi meg et snev av Jack Arnold oppi det hele så blir det nok perfekt! 

Sprosser på vinduene er påtenkt,valmet tak hadde ikke vært å forakte.......på sikt må vi jo ha nytt tak her uansett så da kan man jo benytte anledningen,ikke sant ?
             Har også veldig lyst på et "tårn" - dvs noe a lá dette her,med et halvrundt tilbygg !
            (okej da...tar gjerne svømmebassenget også siden vi først er i gang med å drømme !)
Som tidligere nevnt så må det gjøres noe med huset vårt....for det første er det helt totalt uaktuelt at huset er rødt...."heldigvis" må vi skifte bordkledning,og det er en god unnskyldning til å finne ny farge.Men akkurat å velge farge synes jeg er veldig vanskelig ,er ikke helt i mål der. Og så skal man jo bli enig med samboer også da...huttetu er alt jeg sier om den saken ;)


Men finner ihverfall veldig mye idéer og inspirasjon i blader og på nettet,og så plukker man opp en idé her og en idé der og så skal det liksom til slutt bli det helt spesielle huset man ønsker å få til - og får jeg det slik jeg vil så blir det faktisk helt fantastisk. Men man må nok ta tiden til hjelp og ta ett steg i gangen..ingen annen måte å komme seg fremover på ,er det vel?
                        Smijernsport har vi allerede kikket på,og er en av tingene som vi ønsker!
                       Veldig fin farge på huset oppom,men alle har jo den :(

Og akkurat et slikt rekkverk har vi på verandaen,faktisk så er dette korset/krysset (tror det heter andreaskors eller noe slikt) gjennomgangstema her til gårds...har det øverst på gjerder,utenpå skapdører etc. så det er en liten ting jeg har i bakhodet :)

Er veldig sak for slike vindu med halvsirkel/halvmåne øverst (sikkert et profesjonelt navn på slikt men det er ikke i mitt vokabulær enda) og ønsker å ha minst to slike.....vindu gjør mye med et hus....både for fasaden utenpå men selvsagt også inni.Blir nok bra ja!!!!!
Synes også grått er veldig fin farge til hus,enten ganske lys som her,eller så nesten tvert imot,nesten borti det svarte/koksgrå.Men det skal jo passe til huset også da..........
Har heldigvis fått bygd ut verandaen her,så nå til sommeren skal vi ha på slike søyler på stolpene under slik som her. Og støype under.På den måten har vi et grunnlag å gå videre på,både når det gjelder hus og hage faktisk. Det blir ihvertfall stilig når desse kommer på,ingen tvil om det!
 
Forresten så synes jeg også lysegult hus også er fint jeg ,slik som her :)
Og dette huset "up in the hills" er helt herlig,-elsker bruken av søyler,stein,det det nydelige vinduet/karnappet over verandaen oppe der og ikke minst det åttekanta tilbygget på siden der!
Sleve,sikle og tungen ned på knærne-hus !!!!!!!!!!!!!!


Bilder har jeg hentet fra Gripsholmshus,Ekeforshus,Attraktiva Hus,Kvalitetshus pluss et par som jeg ikke husker hvor jeg fant......

1 kommentar:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.