tirsdag 2. mars 2010

En kleptomans bekjennelser!

"Mitt navn er Talisa...eller egentlig Kingsleah Mata Hari og jeg er en meget fin,ung afghansk mynde-frøken,må vite! Men jeg har dessverre en liten tilståelse jeg må vedkjenne,siden mamma har tatt meg på fersken så holder det liksom ikke å se søt og uskyldig ut lenger.....

Det har seg nemlig slik at jeg er noe man kaller kleptoman! Men det er en 
sykdom altså,så jeg kan ikke noe for det!!!!!!!! Det som skjer er nemlig at f.eks når det står noe mat på kjøkkenbenken,så bare jeg ta det! Er faktisk blitt ganske god på det,-funnet ut når på dagen som er best tid etc. Og jeg vet hva som er best til og med,hihi;)
Ta for eksempel smør.....hvis jeg skal gidde å stjele det så må det være den røde esken som det står Brelett på,-den er bare så nydelig og får jeg tak i en slik kan jeg slafse og sleike i meg i timesvis....selvsagt dersom synden forblir uoppdaget da,så slike ting er best å stjele når de to ungene får kveldsmat.Da gjelder det å smette ut på kjøkkenbenken og lure til seg 
esken akkurat i det mamsen går inn på stuen med tallerkenene til Martine og Linus...for når hun er tilbake på kjøkkenet igjen så setter hun på plass det som står der og husker ikke noe om noe smør,hihi.Greit med en litt forvirret matmor skjønner dere;)
Ellers er hun enda mer stresset om morgenen når hun skal ha de barna på skolen og barnehagen - beste tiden på hele dagen å stjele...da virrer hun frem og tilbake og opp og ned og er det skikkelig gale kan hun la tingene stå på kjøkkenbenken til hun er tilbake fra leveringen og da er det fritt fram,masse godt pålegg! Kattemat er bankers....bare å gå til matbordet etter hun har gitt katten mat så er vi der og slafser i oss....pleier å få med meg Pisty på det!
Men mamsen har nok dessverre gjennomskuet meg,så hun har visst prøvd å forbedre seg slik jeg ikke kan ta noe.Men altså hallo,er man syk så er man syk og da tar man det man finner.Som en liten hevn.Jeg kan nevne sko.Opp til flere,hihihi!!!!!!!!!
Jeg kan nevne leker! Jeg kan nevne bøker! Jeg kan til og med nevne møbler! Men er litt lei av de tingene da,smaker ingenting liksom...bare tidsfordriv om jeg kjeder meg. Men det som kan være en liten trøst er sånne tomme melkekartonger og lignende som hun hiver i den ved-kurven til å ha å fyre opp med....der kan man få smaken av noe godt dersom man biter de i ørten biter.Men hun blir litt sur når det er melkekartonger og lignende styr utover hele sofaen eller gulvet da.......Nei det er ikke greit å være syk og kleptoman altså! Blir rett og slett helt utslitt ser dere...............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.