tirsdag 23. februar 2010

Gamle skatter





Her i heimen er vi (jeg rettere sagt) veldig glad i gamle ting.Spesielt ting som har gått i arv,og har affeksjonsverdi,og samtidig gir en egenart og ekstra spiss på interiør og dekorasjon.
Jeg her heldig og har litt forskjellig rundt omkring,som jeg setter veldig stor pris på!
Blant annet har jeg to kommoder og et nattbord i denne serien i hvitt med gull på,-Martine har nattbord og en større kommode på rommet sitt,mens denne søte lille saken her står i en krok i gangen her.I tillegg til at den er helt skjønn så er det litt ekstra oppbevaringsplass,og det er aldri dumt! Oppå står en lampe som slett ikke er så gammel,men ser gammel ut kanskje...den kjøpte jeg i Spania under et besøk,og den er bare helt nydelig:) Kjekt med slike minner også...er ikke så veldig giret på de typiske turist-tingene man liksom skal kjøpe med seg hjem ,men heller kanskje kjøpe noe vettugt som kan være både minne og praktisk? En gammel bok fra fafrmor ligger til pynt,med et bedårende eldgammelt lommetørkle som bokmerke,men blodekanten så vidt stikker frem for å pirre nysgjerrigheten og vise seg litt frem.
En bunke gamle brev og kort fra amerika med sløyfe rundt ligger til pynt,men er som den reneste skatten når man åpner opp.Da får man se de flotteste kort som bretter seg ut,og kan lese gammelt nytt...fra tiden før både telefon og e-mail. Veldig kjekt å ha:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.