mandag 28. desember 2015

For en lykkepille...



...hva noen få centimeter gjør med oss!!!!
Livet blir så mye mer fantastisk på alle måter,om enn snøen kan forårsake diverse problemer også.Gubben og jeg måtte for eksempel hjelpe til å sku løs en bil som havnet i grøften nedfor veien nedom oss tidligere i dag.Men pytt pytt.Jeg foretrekker å se på godene.Ikke bare se på,men kjenne på.Og når jeg virkelig tar inn det fantastiske synet det er med hvitt overalt så føles det ut som en lykkepille,ja muligens et helt glass med sådanne :)

Inne er alt så mye lysere,renere,lettere.
Ute blir det winter-wonderland.Hunder som løper lykkelige rundt i hagen - endelig slutt på regnet...enn så lenge!
Og kjerringa selv da...som tusler seg ut sammen med dem.Synes det visne,det vær-slitte er vakkert i snøen.Og gleder seg.
Du har kanskje som meg sett i interiørblad/bøker eller på nettet uendelig vakre bilder av vinterhager? Buksbomskulpturer og statuer dekket med frost eller snø?Eventyrlig vakkert!
Om noen år håper jeg utviklingen i hagen har gått som jeg forestiller det i hodet mitt,og da skal jeg også ha en eventyrlig vakker hage...selv på vinteren!Små miljøer som gir stemning, og glede for småtullete kjerringer som forfrosne tusler rundt i hagen sin med drømmende,fantaserende blikk ;)

Deilig å kjenne på deilige vårtanker også.Hvor plantet man hva,- kommer det opp igjen? Blir det som man tenkte? Og hva skal plantes i år? Nye erfaringer...gode og dårlige,ny kunnskap.Å lære mens veien blir til - den veien liker jeg! Gode forventninger som surrer i hodet mens jeg vandrer rundt!


Og jeg må innrømme...jeg har allerede begynt å planlegge litt til neste jul! Nå er det for sent, og ikke har jeg fingre til det heller nå,men da jeg kom over dette bildet på instagram fra kontoen til flinke @interiorandhome så traff det rett i hjertet altså!Dån så lekkert med kransene på altanen! Siden it so happens to be at vi har samme rekkverk på vårt hus så er det herved allerede bestemt at til neste år skal jeg rett og slett herme!Takk for inspirasjonen!

Og til den som styrer med såntslags;

takk for snøen!

7 kommentarer:

  1. ja lykke er så mangt,,,
    å jeg er enig
    snø er lykke lyst og vakkert
    flinke Tove-mor
    hagen din blir og er vaker
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Lovely snow, but especially your gorgeous Afghan Hounds!!!!!

    Happy New Year!
    ~ Violet

    SvarSlett
  3. Lovely snow, but especially your gorgeous Afghan Hounds!!!!!

    Happy New Year!
    ~ Violet

    SvarSlett
  4. Fint hus och HÄRLIGA hundar haha :) Jag önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År och God fortsättning!

    Idag visar jag mitt nya kök och stolar på bloggen:)

    LOVE Maria

    SvarSlett
  5. Så herligt med ny inspiration fra andre billeder. Og her hos dig fik jeg også masse af inspiration med billeder af sne. Her er der ikke det mindste lille snefnug at se nogen steder. Håber der kommer lidt i det nye år. Ellers planlægger jeg en tur til Norge.
    Tusinde af tak for hvert et indlæg med mye inspiration i det forgangne år. Altid dejligt at følge dig.
    Ønsker dig og dine et godt nytår. Må i alle få en god start.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  6. Her har det også kommet et lag med snø og det gjør jammen tilværelsen lysere :-) Den husfasaden var jo virkelig helt til å dåne av! Her har jeg pyntet med en lyslenke og litt granbar og det ble ikke så verst. Ha en fortsatt fin kveld og takk for alle herlige innlegg i året som har vært! Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Kæreste Tove.
    Sikke fantastiske billeder med sne. Det er så rent, smukt, flor let og vidunderligt at se på. Vi har ikke haft sne endnu men lover det imorgen..... så må vi se om det holder!!!!!
    Jeg plejer at sige når der lægger et smukt hvidt lag sne. At vi har fælles gartner:)

    Rigtig fantastisk nytår til dig og dine

    Charlotte

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.