lørdag 28. mars 2015

Eggløsning....


...nå kan påsken nesten bare komme,for nå har denne hønemora "verpet" fra seg og det er egg midt på bordet!


I år fristet ikke kassen med påskepynt på loftet i det hele tatt,så jeg og Martine satt oss ned når hun var syk et par dager og laget påske-egg helt etter min smak!
For hva kan man vel ikke bruke en liten bit med innpakkingspapir til - en hel del fant ihvertfall jeg ut:)


På morsdagen fikk jeg nemlig ikke bare en skjønn gave,men den hadde et så skjønt papir rundt seg også at jeg ble helt sånn som "gamle damer" og pakket gaven foooorsiktig opp og brettet papiret fint sammen for jeg visste der og da at dette kunne gjøre nytte for seg senere!Og den anledningen kom nå til påske gitt!


I mitt forrige innlegg for de av dere som har sett det så har jeg brukt et par sommerfugler oppi lysfatet som står midt på bordet,og klipping av sommerfugler har det blitt mer av.Papir-idéene kom nemlig sigende på rekke og rad etter dette,og oppetter denne hønsenetting-saken har jeg også festet noen ,i tillegg til noen grener med gås-unger.Vårlig og skjønt.
Men jeg hadde enda mer papir igjen og det måtte benyttes - vi rev i stykker i små biter som vi limte utenpå helt vanlige påske-egg.
Syntes papiret har så mye mønster i seg selv at det er nok etter min smak,men om man ville kunne man jo ha på litt mer stæsj.
Om du fikk lyst å prøve så finner du egnet papir til lignende egg  hvorsomhelst,-
servietter,gavepapir,eller printe ut fra nettet!Så er det bare å lime på,enkleste påske-pynten ever :)

Hvorfor gjøre det innviklet ;)




4 kommentarer:

  1. Så fine
    jeg elsker sommerfugler
    nå er det ikkje lenge til di dukker opp
    kos deg
    god bedring til skjønne Martine:)
    klem Eli::

    SvarSlett
  2. Åååå, så FINE!! Jeg lagde noen med decopage for noen år siden. Nå ble jeg inspirert til å lage noen nye:-) Ønsker deg og dine en riktig fin påskehøytid!

    SvarSlett
  3. Disse eggene ble jo utrolig fine! Jeg er litt misunnelig på dem ;)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.