torsdag 6. november 2014

Solstråler...


....gjør sannelig susen,fy søren så deilige de er når de har vært vekke en stund!!O nytelse sier jeg bare :)
Lysekronen blinket i sollyst som om den skulle vært ny-pusset...og det er den langtifra,men jeg har i det minste tenkt tanken!
Det var de fingerene da!Ikke vært helt på topp i det siste,ikke det at jeg har så veldig mye eksem men det jeg har er helt fremst på fingertuppene og det er forferdelig bare å komme borti!Au sies det,hele dagen igjennom!


Har hatt en liten periode uten så mye eksem på kroppen nå og jeg har håpt at det skulle gi seg,men nå var det begynt å komme snikende tilbake igjen!I tillegg fikk jeg forrige uke en gedigen "kake" på innsiden av ene armen,som hovnet opp og svidde noe voldsomt.Hva som gjorde det vites ikke,dro på legevakten men de trodde det etter alle sannsynlighet var en allergisk reaksjon som jeg aldri fikk svar på hva den kom av.Jaja,som om det var noe nytt!
Men så fikk jeg masse greier i ansiktet også.Nok en gang ble våkenstundene på nattestid benyttet til å lese om sykdommer som kunne passe meg og endelig mente jeg at jeg hadde funnet løsningen.Jeg hadde vel Rosacea????Det meste jeg leste om sykdommen stemte,og om så var så måtte jeg visst komme meg i behandling og kortison var fy fy - jeg som bruker kortison nesten som en dagkrem!
Til alt hell fikk jeg meg legetime neste dag,og der ble jeg kommandert direkte nedi en stol og tre biopsier ble tatt.Blodprøver og urinprøve likeså.Legen trodde ikke det var Rosacea,selv om noe av utslettet kunne ligne litt.Nei nå var han enda mer overbevist om Lupus.Det får tiden og prøvene vise...uansett,poenget i denne lange utgreiingen er at jeg har fått nye tabletter og nye salver og håper at de vil virke og da har jeg fått meg sol på mer enn en måte!
Det hadde vært et kjærkomment avbrekk etter en lang mørketid når det gjelder utslett og sånt,akkurat slik som solen ble her i dag!
Tenk om jeg kunne slippe av litt av den brennende,intense kløingen,- bare det hadde forandret livet her mye!Man kunne kledd seg som man ville,man kunne ha håret som man ville...

...etter regn kommmer sol!




6 kommentarer:

  1. Cat - is really beauty!!!
    lovely photo's:)

    ps. kisses from Poland :*

    SvarSlett
  2. Sorry for your troubles. It is a joy to see the kitty and the lovely chandelier!

    xo

    Andie

    SvarSlett
  3. vet litt av du sliter med, for jeg har eksemhender selv...kommer og går, når det er på det værste, så kan jeg ikke trykke på dataen engang.
    men jammen var det vakre bilder du deler ....og lampen så nypusset ut :-)

    god bedring og at medisinene virker :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. Den eksemen høres veldig plagsom ut! Håper de finner ut om akkurat hva det er. Har lupus selv, men ikke eksem varianten. Min går på leddene og er en light variant om jeg kan si det på den måten. Lupus tar som regel dessverre mange år å få konstantert, mange leger tar ikke de nødvendige prøvene.

    Idag har det vørt nydelig vør her også, så herlig å se sol igjen! Nydelige bilder av den flotte lampen din og pus...lekker den stolen han sitter på også.

    God bedring, blir vel litt spennende å vente på biopsiprøvene.
    God helg klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. die katze ist soooooo süß!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  6. HAHAHAHAHAHHA! Oh Tove, your cat is FUNNY! WHat a sweet kitty who knows he/she lives in such a beautiful home! Love your chandelier! Anita

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.