torsdag 7. november 2013

Flinke Anja.....



....som må ta tøffe valg i livet!I dag er jeg trist og lei meg på hennes vegne,men samtidig tenker jeg at jeg også må være glad.
Et tve-egget sverd,kan man trygt si!
Anja ble jeg først kjent med da hun kom inn som ekstrahjelp da jeg jobbet på Gavehuset.Hun utdannet seg til blomsterdekoratør,og kom med en herlig kreativitet og kunnskap,grønne fingre og sitt herlige vesen.I tillegg en dårlig rygg også dessverre...
Den stunden hun var der ble et nytt bekjentskap,og siden vi begge to var like hunde-galne så var det ekstra hyggelig:)
Praten gikk alltid lett når vi møttes.Men det tror jeg de fleste føler når de møter Anja,en strålende blid og vakker jente som til tross for grusomme smerter likevel alltid har tid,og et smil på lur og deler sin gode energi med alle og enhver.Beundringsverdig.
Reidun som startet Gavehuset og drev det i mange,mange år - en flott prestasjon det virkelig står respekt av også må jeg legge til,- besluttet å selge Gavehuset da hennes helse sviktet.Kjøperene stod ikke akkurat i kø...den tiden var vel Langevågen omtrent det skumleste stedet man kunne starte butikk på..i følge janteloven ihvertfall!
Men en dame tok utfordringen.Det var Anja!!!!!
Jeg ble så glad da jeg hørte at hun skulle ta over,siden jeg visste hvor herlig og flink hun var,og gledde meg på butikken sine vegne!Nå kom det til å skje saker og ting!
Butikken ble pusset opp og Anja stod på,og de årene hun har drevet tror jeg alle som har vært innom og sett alt det fine hun har i tillegg til å møte hennes sprudlende vesen har gått ut av butikken med en god følelse og et smil!Nydelig blomsterbinding til alle anledninger,interiørfristelser fra gulv til tak...litt klær og leker for barna.Mange baller å sjonglere,men Anja klarte det fint!!!Bortsett fra at kroppen hennes stadig protesterte.
Stakkars Anja har vært så plaget med ryggen at det skulle ikke vært lov.Livet er så blodig urettferdig av og til!!!
Hun har lenge veid for og imot....fortsette eller ikke - dette var jo drømmen hennes og hun ville ikke slutte....våkenettene har nok vært mange og vonde tipper jeg -
men av og til har man ikke noe valg.Tøffe Anja tok den tunge beslutningen om å selge/slutte,og i desse dager er det opphørssalg.Jeg er veldig lei meg,både fordi jeg selv jobbet på Gavehuset i 11 år og har så mange herlige minner derfra,men også fordi det ikke gikk for Anja.Jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt om ikke jeg skal ta over,og jeg setter faktisk veldig stor pris på alle som har spurt om det..jeg skal love det har vært grublet litt i den anledning,men slik ble det ikke.For et par tre år tilbake hadde jeg nok tatt utfordringen,men nå har jeg også en helse som sier nei.Gavehuset har perfekte lokaler midt i sentrum,verdens herligste kunder som man blir så glad i og er opparbeid og sånn sett burde det være et gull-egg å ta over,men for meg er prosjektet for stort slik stoda er nå.
Butikkdrømmen min er laaaaangt i fra død,men jeg må bare finne en måte å drive butikk på som passer meg og min helse...tankene er mange og forhåpentligvis en vakker dag...????
Det blir ihvertfall ulidelig spennende å se hva som skjer i lokalene...har hørt nyss om at noe er på gang ?
Når Anja nå har tatt beslutningen og er i gang med opphørssalget sitt,så er det nok ikke lette dager.Men på Anja sine vegne så gleder jeg meg til hun kan lukke dørene,senke skuldrene og puste ut.Da skal hun ta med seg at hun har vært kjempeflink og gjort en fantastisk innsats hun kan være stolt av!At hun vil bli savnet er uten tvil...alle meldingene hun har fått på Facebook sier sitt.
Nå er snart tiden inne for å ta vare på seg selv og familien.
Prøve å finne en måte å fungere på,slik hun kan ha det godt i hverdagen,helst uten begrensinger.Det beste hadde vært en mirakelkur eller i det minste en operasjon som kunne hjelpe.
Men det hjelper nok bare det å få være bare Anja!
All mulig respekt til henne for innsatsen hennes og for at hun fulgte drømmen....den brast men vi har heldigvis lov å lage oss nye drømmer!Lykke til videre snuppa!!!Kreativiteten din kommer nok til nytte på annen måte - nyt livet :)


6 kommentarer:

  1. Å SÅ VAKKERT DU SKRIVER
    FÅR TÅRER I ØYNENE
    JA HÅPER HUN FÅR DET BEDRE NÅ OG AT RYGGEN HENES BLIR HET BRA TIL SLUTT
    FINE DAG TIL DEG SØTE TOVE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Hei du vennen:)
    Først må jeg få takke så trolig mye for koselig meld her om dagen:) kjempe kos å få sånne spor selv om man selv ikke har tid til å sitte så mye på PC og være innom dere alle!
    Det satte jeg stor pris på, ikke mange som deg:)
    Og det beviser du med dette innlegget også, utrolig flott skrevet man blir rørt av dette!
    Du er ei utrolig flott jente:)
    Ønsker deg en herlig helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Dette var både trist og leit, så synd at sykdom skal ødelegge for drømmen. Så koselig at du skriver et slikt støttende innlegg, det må gjøre godt i en vond tid. Nyt kvelden flotte dame! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Så utrulig flott skrevet❤️
    Det er ikkje lett når smertene tar over...
    Klem og god natt til deg;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk skjønneste Tove for dine fine ord!!...Har ikkje ord for det, men kan ikkje skjønne at eg fortjena det, likevel tek eg det med meg og er så glad for alle dei herlige tilbakemeldingane eg har fått...får tårer i øyne og klarer nesten ikkje prate om det, men det har gått bra så langt!! :)
    Vi snakkast...Klem -Anja-

    SvarSlett
  6. Hei skjønneste snuppelupp!
    Så vakkert du skriver og for en nydelig dame!

    Ville bare innom å ønske deg en superfin helg!
    Kose deg massevis og ikke bli sprø av hanskene!
    Om du har brukt opp de rosa......ja,så må du gi et ord!
    Kan jo ikke gå rundt med hvite vettu;)))))
    Vi " snakkes" plutselig vi søtnosen fra Sunnmøre !

    Blipp og klem :))))

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.