torsdag 16. mai 2013

Kanskje det hjelper....



  ...med en kalddusj?

Men jeg håper det er nok bare å se på bildene fra dette vakre hjemmet,som er lagt ut for salg på Finn!Følgende er å lese :

Det ærbødige gamle sveitser huset fra 1920 som ble totalrevovert i 2006, ble i 2009 kåret til 2 plass i Norges Vakreste Hjem konkurransen som ble avholdt av Interiørmagasinet Bolig Pluss og huset er viden kjent fra utallige interiøprreportasjer som 24 siders bilag i Norsk Ukeblad, Bolig Pluss, Jeanne dÀrc Living og nå sist sommer i boken Sanselig sommer=)
Det ligger ute som drømmehus hos flere tusen interiørintereserte bloggere i både inn og utland og har også fått stor oppmerksomhet på facebook!=)
Grunnet stor mediaoppmerksomhet er dette huset mange drømmer om å eie og bo i=)


 Og det er vel ikke fritt for at man nikker og sier seg enig i den beskrivelsen,her er alt bare helt fantastisk spør du meg!
(Bortsett fra bildekvaliteten i annonsen,den var heller skral!)
Men det er ihvertfall uansett ikke vanskelig å se alle de spennende møblene,detaljene...hvor gjennomført alt sammen er :)




Huset er nok et sjarmerende utgangspunkt - men når nåværende eiere flytter ut sin samling av gamle møbler så blir det stor forandring - man får håpe de nye eierne holder stilen som huset fortjener!!!Vi som har sett huset både her og der i media får nyte et siste glimt....og det passet meg helt perfekt just akkurat nu.For jeg datt sammen og et mega-giga anfall av sløvhet,latskap og tretthet kom over meg og det ble stopp i all fysisk aktivitet!!!Tror faktisk ikke det er store håp for resten av kvelden heller.....


Men jeg skal ikke ha dårlig samvittighet av den grunn...i dag har jeg fått gjort et og annet heldigvis,i motsetning til før i uken hvor fingrene forhindret meg fra absolutt alt!Kjedelig!Og vondt!


Men i dag har strykejernet fått svette,vaskemaskinen blitt svimmel av alle rundene den måtte ta,hybelkaninene har lidd den sanne død og jaggu har det blitt 17.mai kake også.
Rabarbra har jeg fått plantet til og med :)
Takk til papsen som kom med knoller!Så da kunne men endelig få krysset av noen punkter på den uendelig lange (og stadig voksende) "to do" -listen!!!Er nok mange som kjenner seg igjen i den problematikken,heldigvis ;)


Jammen er det en eitrandes-langt inni bein og marg - god følelse at det er langhelg,Gubben har mer fri,og vi sammen kan få krysse av enda flere ting på listen!Forhåpentligvis ;)


Både inne...og ute!



For man vil jo gjerne ha det så fint som mulig,begge steder!Slik som de har her for eksempel :)
Jeg vil ikke ha det likedan,det hadde jo blitt kjedelig,men blir likevel inspirert til å gjøre det beste ut av det man har!
 Spørsmålet er bare om jeg gidder (og rekker) å kjøre til butikken for å kjøpe maling,det må nemlig til for å nå målet!


Det var det sløve-stadiet mitt da....er sannelig ikke sikker på at hverken desse bildene eller en kalddusj hjelper!?!?

Kanskje det eneste som hjelper er faktisk å sløve?Kanskje er det skrotten som sier at den streiker resten av kvelden?Rekker ikke å male noe i kveld likevel!Og i morgen går vel timene unna til feiring av nasjonaldagen.Så da...fant jeg en perfekt unnskyldning til å sløve videre...så får jeg heller kjøpe maling på lørdag!
*kniser litt fornøyd med meg selv *



 

Og planene mine om å få litt stell på hagen til 17.Mai,ihvertfall på kanter og slikt på utsiden av gjerdet den gikk også til donders!Kantklippern ville ikke starte...ikke at det kom som noe sjokk.Av og til føles det ut som om alt "klikker" - slik er det for tiden her ihvertfall...men,vi får vel ta det også da i helgen?




Huset på bildene har nok ikke noen to do -liste....
alt er perfekt fra du kommer til du går :)





3 kommentarer:

  1. Så utrulig vakkert hus og så masse fine bilder:)såg i et blad idag der alt var moderne kontra gammeldags,veit kor eg hadde likt meg best,i det gamle litt slitte:)ønsker deg ein fin 17 mai feiring!

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Her kunne jeg flyttet rett inn!! Men da måtte møblene ha stått igjen for jeg har ikke mye som kunne passet inn der :o) Bortsett fra bøkene mine da :o) Lurer nesten litt på hva de skal flytte inn i når de selger et så flott hus. Heldige er i alle fall de som skal ta over dette :o) Ha en herlig fin 17. mai! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. SMILER OG LER SOM ALLTID DA JEG TITTER INNOM DEG HERLIGE TOVEMOR
    DU ER BARE BESST
    NYDELIGE BILDER
    NYT KVELDEN
    KLEM ELI:)))))))))

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.