lørdag 2. februar 2013

Huttetu....



......og jøjemegdå!
Det tar jammen på å være håndballmamma og tribunesliter i timesvis.
Dagen i dag har gått med til håndball,fra morgen til kveld,så nå var det fantastisk å la kroppen kvile i godstolen.Jeg tror jeg tilbringer resten av helgen i den!Ikke bare håndballmamma'n er sliten - Martine var pjuskete allerede før vi dro avsted i dag tidlig,men insisterte på å få være med på miniturnering.Og jenta storkoste seg,og blomstret helt opp når hun fikk sjansen til å være mer aktiv med på laget...til vanlig spiller laget hennes i serien,og da har det vært tendenser til at det er en spiller som dominerer og de som står på vingene har knapt nok fått være borti ballen....men i dag ble alle sett,alle muligheter utnyttet ikke bare av en men alle...noe som resulterte i mål etter mål,også for Martine.
En skikkelig booster for selvtilliten.Men lykken varte ikke lenge...jenta hadde knapt nok kommet seg i bilen før hun spydde!

Hjemme igjen var det bare å få den skrøpelige opp på stuen og plassere henne i sofaen,før neste unge skulle fraktes til samme turnering!Papsen som var hjemme fikk streng instruks om å være tjeneren til Martine i mellomtiden.Linus hadde hostet hele natten i forveien,men den gutten er visst like sprek samme hvor syk han er.
Så da ble det nye timer på tribunen,en allerede misfornøyd kropp ble slett ikke bedre etterhvert som timene gikk.Men hva gjør man ikke?
Så herlig med alle de blide og aktive ungene,og spesielt er det med desse på Linus sitt trinn som nettopp har begynt å spille...de har så mye å lære,men samtidig ser man utvikling fra gang til gang:)

Så i dag har det rett og slett ikke vært så mange baller i luften,bortsett fra håndball all day Long.Kroppen er skeiv,skakk,stiv og støl og hodet er tomt,øyelokkene blir tyngre og tyngre.Kanskje blir jeg ikke så lenge i godstolen likevel....
Ikke har jeg noe vettugt å komme med her,ikke gidder jeg gjøre noe vettugt i heimen,så jeg tror det vettugste av alt blir å finne sengen!Godt vite hva natten byr på med mer eller mindre syke unger?
Tilstanden til tross,det har vært en veldig koslig lørdag og  akkurat det håper jeg du også har hatt :)



3 kommentarer:

  1. Skulle hatt med strikke eller hekletøy, så hadde det kansje gått radigere? : )
    -Kos deg i godstolen og god søndag til deg
    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Hihi...visst skulle jeg det og det hadde jeg også :)
    Siste arm til nåværende prosjekt ble strikket ferdig så nytteverdien av tiden i hallen skal ikke stikkest under en stol.(I tillegg til at det var veldig kjekt å se på ungene må jeg presisere )Problemet var nok dessverre kroppen min som har problemer med sitte lenge av gangen grunnet Fibromyalgi,blir veldig stiv,tøl og har vondt de fleste plasser.Så det jeg skulle hatt med meg var nok en luftmadrass å legge seg ned på ;)
    Toveklem:)

    SvarSlett
  3. Hei Tove! Tusen takk for koselig kommentar hos meg:) Så fint det var i kroken din:)

    Ha en fin søndagskveld:)

    Klem Siv

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.