onsdag 6. februar 2013

Av og til er det....


.....helt allright !


Ja faktisk ganske så luksuriøst,å ha en supersnill mamma!
Som selv om hun selv ikke er helt i form igjen etter det som sikkert nok var svineinfluensa,forbarmer hun seg likevel over sin stadig syke datter og lager middag for flere dager.Med et stort hjerte av gull og sannsynligvis en god dose bein i nesa og litt sammenbiting av tenner!
For det er mangt man klarer med de forutsetningene!


Og jeg skulle nok klart å lage mat selv jeg i går,- men akk o ve så deilig å bli bortskjemt med den beste Fiskegratengen vi vet om!I går,etter over et døgn uten mat i magen var det ikke noe som kunne vært bedre å smake på!Og i dag,etter min impulsive lille handletur kom jeg hjem til skrubbsultne unger og da var det jammen snertent å bare varme restene i steikepanna!
Gjett om det var tre unger her som var glade for det måltidet!


Papsen skal forresten ikke kimses av han heller!I min nød mellom spy-toktene på mandag var han raskt på pletten etter jeg hadde ringt inn en bestilling;brus kom i heimen og strupen min som var sår og hes etter hva-man-skal-kalle-spy-ulydene som er noe midt imellom breking og brøling var ytterst takknemlig over å få tilført væske!Jeg begynner å skjønne hvorfor mannfolk er så fryyyyktelig syke og døden nær når de er syke!Det er jammen deilig å bli tatt godt vare på!!!!!


Og selv om jeg koser meg godt på kjøkkenet når jeg lager mat og sånt styr og stell,så var det godt med et par dager fri!
Litt kjøkkenabstinenser spørs det likevel om jeg har,siden jeg drømmer meg vekk i dette koslige av den sorten!Elsker den koslige,landlige stilen med de overskjønne lyseblå detaljene...ja hvis man kan kalle en komfyr for detalj da ;)
Og alle dere som er syke rundtomkring - håper dere blir akkurat like bortskjemt som meg når det "stormer som verst"!
Og som jeg sier til ungene så ofte at de sikkert snart får fnatt av gnålet mitt:
Den største gleda man kan ha er å gjera andre glad!
Eller: Gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg!
Du har nok hørt det før noen ganger du også....
men det gjelder jo alt her i livet og om man har noen syke stakkarer å ta seg av så er det egentlig ganske greit å få være en reddende engel!Og veeeldig kjekt å ha noen også!
Takk mamsen og papsen !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.