torsdag 9. august 2012

Visit privèe extraordinaire.....


....ouì,ouì - i dag skal du få være med på et helt spesielt besøk!
Madamen her slår til med litt bilder fra egen heim....
i kveld rådet freden og roen,ungene er på overnatting hos sin supersnille mormor og morfar og jeg koser meg og tutler rundt i heimen!Godt uthvilt etter noe så luksuriøst som en middagslur:)



Så da fikk jeg det altså for meg at jeg kanskje skulle vise litt fra Åregjerdet Zoo og Galehus,som jeg liker å kalle det.Kallenavnet er temmelig nær sannheten!Det blir stadig vekk nye følgere på sammensuriumet og hjertelig velkommen til dere,- og da tenkte jeg å by litt på meg selv og vårt hjem. Her bor altså jeg,Tove - samboer med Karl (som regel referert til som Gubben),Martine på snart 9 og Linus på snart 7.Og alle dyra.Tre særdeles langsnuta og bepelsede hundeskapninger av rasen afghansk mynde og plutselig har det blitt seks katter her også.
Hanne,Ronja,Sølvi,Wilma og de to nyeste tilskuddene Bruno og Silver som er to ragdoller som skulle bli omplassert og da var jeg rask på labben!
I hagen vår bor det også fire søte kaniner...og kanskje høner etterhvert?


Desse bildene er fra "store-stua", som jeg har begynt å pusse litt opp det siste året.Det går ikke så fort,men litt etter litt blir det bedre og bedre.Som dere ser så gjenstår det maling av vinduskarmer og listverk...
og gjev hadde jeg fått meg nytt gulv her inne!!!Synes det praktiske,men veldig brune gulvet har gjort sin plikt her og passer ikke inn lenger,og det skal nok bli et gulv av det langt lysere slaget!!
Det samme gjelder sofaene våre,som nettopp derfor ikke blir med på bilder
 - det sees frem til utskiftning på den fronten også forhåpentligvis om ikke så altfor lenge...en mørk grå hjørnesofa har vi sett oss ut!
Man skal ha noe å se frem til,skal man ikke ? 


Og skal sannheten sies,så ser det vel ikke slik ut til daglig heller...
spisebordet er av praktiske grunner dekket med en voksduk,riktignok fin, men jammen var det kjekt å se et glimt av bordplaten også....jeg er knakandes fornøyd etter jeg malte møblene her inne med kalkmaling!
Gubben er snart i kjømda og jeg tenkte å slå til med en bedre middag -
oppdekkingen er klar selvfølgelig,- det er jo det gøyeste ikke sant?
Tallerken fra Kremmerhuset,bestikk Lene Bjerre,glass fra Green Gate.



Er det dyr overalt så er det dyr overalt....bokstavelig talt.
Her titter de frem alle steder...lille Ronja dukket plutselig frem under bordet her og lurte på hva som foregikk?


Og dere,skal man kose seg så gjør man det skikkelig.Jeg har derfor i dag åpnet fyrings-sesongen,så nå knitrer det godt i ovnen og lukter godt av appelsiner....jeg pleier å skjære opp appelsiner som jeg legger på et stekebrett oppå ovnen og da blir det en herlig lukt i huset...
kan være greit når tre våte afghanere stinker om kapp;)
Om en times tid nå¨begynner det å bli mørkere,og det er nå rart med det,- det er veldig koslig å begynne å tenne på lampene i huset igjen!



 Peisen vår har vi aldri brukt!Den trekker inn,så da får den heller benyttes på annet vis inntil ny peis er innstallert.Så her brennes det levende lys til den store gullmedalje - og skaper skikkelig kosestemning!
Nå som det snart er høst skal jeg fylle opp med kongler rundt her også,
jeg liker godt å plukke inn fra naturen og bruke det man finner der.



Inne på "lille-stua" finner man et og annet bevis på fruens galskap...i følge enkelte som lurer på "ka du skal med alt?"
Men her regner jeg med full forståelse fra medbloggere som lider av samme galskapen...å gi nytt liv til gamle ting andre kanskje ikke ser verdien i
- men det må de få synes akkurat det de vil om for her bor jeg og sånn gjør jeg.Så et gammelt vindu henger på gløtt med ungenes fine dåpskjole inni,og på siden et par av Martines gamle,skjønne sko.
Gubben måtte mases på i lengre tid,smiskingen min ble stadig med utspekulert og nådde nye høyder før han en tiiiidlig morgen på jobb endelig plukket med seg denne rekkverk-biten som hadde lagt langs veiene lenge,og jeg hadde kikket lengselsfullt på og sett for meg hvor kunne stå


Et meget etterlengtet tv-skap er også endelig på plass med oss...greit å få skjule vederstyggeligheten som allikevel er så kjekk å ha - kanskje skal Gubben og Gamla kose seg med en film senere?


Her ser du spisebordet fra en litt annen vinkel - stuene våre ligger i andre etasje og når du kommer opp trappen ser du rett inn hit.
Noko uklart bilde...skal love noe annet etterlengtet er et nytt kamera!
Om dere ser nøye etter har jeg gjort noe så katastrofalt å ikke gjemme vekk en katteleke før jeg tok bilde...slikt gjør da vel ikke en interiørblogger?Ut i fra kommoden stikker en rød pinne...og på den henger en snor med en ball som er veldig poppis å leke med.Og at bordet (nå med voksduk) ikke er fullt av enten tegnesaker eller bridgekort er et mirakel
- det er nemlig hverdagen her!Prøver til stadig vekk å ha ryddige bord og overflater men det er visst en uoppnåelig oppgave ser det ut til.
I dag var visst unntaket...og det fryder mitt husmor-øye må vite!


Og rundtomkring ligger dyrene henslengt....Silver koser seg borti lesekroken vår hvor du kan skimte tapeten vår med "fjuske-bøker" på som jeg er superfornøyd med!!!Talisa gnurer trynet nedi sofaen og snorker videre...det ser alltid ut som hun smiler :)


Smiler gjør jeg også for det var så godt å kose seg her i kveld og kjenne seg noenlunde opplagt....tenk nå har jeg liketil tenkt å lete frem strikketøyet som har hatt en veldig lang ferie...til og med lengre enn meg som har gått sykmeldt i et år nå om en mnd.Det er nok derfor jeg er så ivrig på å blogge....av og til må skrotten få hvile og da er det godt å dykke inn i den store,vide verden av interiørinspirasjon som finnes på nettet.Når det gjelder helsetilstanden har jeg i dag fått ny time hos legen og skal til undersøkelse for Fibromyalgi om et par uker.Sliter med veldig mye verking/stikking over hele kroppen,dårlig nattesøvm,sliten,trøtt...utgått på dato?I tillegg har jeg en slags verk i høyre midjeside og fremme under ribb-bena på høyre side,og problemer med bekkenleddet på høyre side...som flinke folk på Åse sykehus prøver å finne ut av men uten hell så langt.Egentlig jobber jeg på Rema her i Langevågen...samboer drev butikken i noen år og jeg var ønsket der da han tok over,jeg hadde lang erfaring innen dagligvare men på daværende tidspunkt jobbet jeg på Gavehuset - en interiør/gave/blomster/lekebutikk hvor jeg hadde hatt 11 herlige år.Men butikken skulle selges og det var mye usikkerhet rundt hvem som skulle kjøpe og evt hvem som fikk fortsette,så der og da passet det veldig bra å hoppe over til dagligvare igjen.Men nå er Gubben kommet i såkalt normal jobb som selger,dog ingenting blir vel normalt med den karen.9-4 er bare å glemme...det kommer visst aldri til å skje selv om det var det jeg håpte på etter mange år med jobb nesten hele døgnet på han...og meg.Så på rema hvor jeg er ansatt er det ny eier,og jeg har egentlig veldig lyst å slutte og starte butikk for meg selv.Der har jeg planene ganske så klare og ser for meg noe som i mine øyne er helt herlig,og kan bli et flott tilskudd til de andre flotte butikkene vi har fått etterhvert her i Langevågen.Og som selvfølgelig ikke selger samme varegruppe som de som allerede er her...
det blir for dumt å gå hverandre i næringen.Men tiden får vise hva som skjer...vi får se hvordan det går med skrotten til ho gamla her først:)
Da sier jeg takk for besøket til deg som stakk innom... 
kanskje ble du litt bedre kjent med meg og attpåtil fikk du et glimt inn og ser litt av min stil og smak.

Her er et sammensurium;)



6 kommentarer:

  1. Å dette var gøyyyy !!!
    kjekt å få komme på besøk til deg !!
    å du har det sååå koseligt,masse fine ting og boktapet har en jeg også bare elsker den :))
    alle disse dyrene da ...jeg har mer en nokk med katten;))
    nyt kvelden med gubben:)
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  2. for noen herlige bilder!
    Nydelig hos dere!
    ha en super helg! klem Hege

    SvarSlett
  3. What a wonderful place!
    Compliments!
    Débora

    SvarSlett
  4. Så flott bilder fra et nydelig hjem. Elsket gråfargen på møblene<3

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder! :) legger meg til som følger hos deg, så jeg kan få med meg mer fra ditt hjem :)

    SvarSlett
  6. Stilig! Takk for titten! Her kommer jeg nok innom igjen!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.