fredag 24. august 2012

Se......



....en eng!




Hva er det som er så fantastisk med det da tenker kanskje du?
Så mangt,svarer jeg:)


 Lille,rare meg synes det er så nydelig-vakkert å se de store og høye markene med nydelige gylne farger i!Cowboy-Laila'n og Månestråle'n i meg drømmer om en hest i full galopp over dem,
aller helst med en fire,fem afghanske mynder løpende ved siden av
- jada,alt går an i drømmene,haha:) Men i virkeligheten så er jeg 
bare veldig glad for at jeg bor slik til at vi har det så grønt og frodig rundt oss,og med mange slike store marker enda.Men jeg lurer litt på hvordan det blir i fremtiden?Man kan lure seg på om det skal bygges flermannsboliger på hver et ledig stykke rundtomkring?Kaninbur kaller jeg dem.Veldig kjekke for de som skal ha førstegangsbolig....eller de som nedgraderer fra enebolig og vil ha det lettvint og skal ha sin "siste" bolig...ihvertfall før gamlehjemmet.Men det er ikke det helt store mangfoldet akkurat,og husene er sjelden noen arkitektoniske perler.Og de står selvsagt kliiiin inni hverandre,eller inntil hus som opprinnelig ble bygd i et landlig strøk med hage og god utsikt:/
Samtidig skal vi vel være glad for nye innbyggere,og for at det bygges og setter folket i arbeid,halve Polen inkludert.Nye innbyggere gir mer inntekter og skatt til kommunen,som får mer å rutte med.Men også nye utfordringer.Den nye barneskolen i bygda er snart ferdig og klar til bruk...og nesten for liten allerede!
Det skal sannelig "noko til for å gjera alle til lags" folkens!
Det skal vel være en utvikling...tingene og tidene forandrer seg.
Men jeg håper det blir slik at vi fremdeles har store marker hvor ungene kan plukke med seg blomster,spise surgress,plukke Gullsmed-biller,gå på ski - hester beiter ,og om våren kan vi se på de nyfødte lammene som spretter rundt og er fulle av livsglede
        - slik håper ihvertfall jeg fremtiden blir :)



1 kommentar:

  1. Utrolig bra skrevet, og for noen bilder! Spesielt det første og siste, en kan jo drømme seg helt bort. Ha en fin kveld videre! Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.