fredag 13. juli 2012

ooooppps....


....what the heck happened?



Er ikke så sikker på hvem som lurer mest....desse to nydlighetene av noen pusekatter eller vi som bor i Sammensurium-hjemmet fra før av.... 


Det har seg jo slik at mamsen i huset lenge har hatt lyst på katterasen Ragdoll.Har vært innom 4 katteutstillinger og snakket med ragdoll-eiere og sett rasen i levende live,i tillegg til å sett mange andre fristende raser også - himmel så mange fine katter som finnes!Det har seg også slik at mamsen er en ivrig leser på Finn.no og følger med det som skjer der på både kjæledyrfronten,møbel og ting og tang fronten og mye annet rart.
Men det må hun visst slutte med,for det får stundom dramatiske konsekvenser!Og et par av de ser du på bildene her!
For jeg fikk forrige uke øye på en annonse der to Ragdoll'er skulle gies bort."Ojojoj!" tenkte jeg selvsagt,men gjorde ikke noe med det i og med at vi nettopp hadde fått en ny kattunge.
Men annonsen stod der fredagen også,og da måtte jeg sende en mail
- for tenk,kattene skulle avlives om ikke noen ville ha dem.Jeg regnet med de var gitt vekk for lenge siden,men neida....jeg kunne få dem jeg!Gubben er ikke så tungbedd når det gjelder nye familiemedlemmer av det firbeinte slaget (det er jo attpåklatten på to bein jeg strever med å "anskaffe" ;),så han velsignet nyanskaffelsen og ble liketil med på kjøreturen hvor vi møttes i Molde og fikk overlevert både kattene og masse flott utstyr!
Nå har de bodd hos oss i nesten en uke og ting begynner virkelig å gå seg til.Det er ikke bare bare å bli omplassert når man er to år og alltid har vært innekatt sammen med broren sin - for så å komme til oss med store skremmende hårete langsnutede utysker for å nevne noe.Så gjett om de var sure og fornærmet og helt sikkert ganske så redde de første dagene!Vi lurte litt på hva vi hadde gjort første dagen...men nå har det altså normalisert seg og sammensuriumet er bare et enda større sammensurium,men dere vet:

der det er hjerterom er det husrom!

Et eneste problem har oppstått,- de er visst litt av noen kåtpeiser desse to og sikkert ganske så underernært på litt homping...og det kan vi vel alle identifisere oss med...det er slett ingen god følelse så vi skal la dem slippe å lide og kommer til å kastrere dem ganske fort.Da kan vi også kanskje la dem få gå litt ute i hagen...det er lett å merke at de har lyst ut og helt ærlig så synes jeg ikke katter skal være sperret inne !
Nå har jeg ilagt meg selv strengt forbud mot å titte innom kjæledyravdelingen på Finn.no....ihvertfall den med katter;)
Jeg som egentlig først og fremst er ei hunde-dame!Hmm...
Men....er de ikke nydelige da?


4 kommentarer:

  1. Åhhhh, så fine de er:) Jeg har også en Ragdoll på 1,5 år og kan signere kåtheten.... Det var lite kjekt å ligge på sofaen og plutselig få en jokkende pusekatt på foten:( Men det gikk over når han ble kastrert!!!) Det er verdens herligste rase, men nå kan du glemme å gå på do i fred:) ....de liker ikke å være alene, og vår står og hyler om vi lukker døren forran nesen på han. he he... Lykke til med de nye små, og God sommer:)
    Hilsen Monica

    SvarSlett
  2. Ååååå, så heldig du er, Tove!! ♥ ♥ Ragdoll er en rase jeg også har snust på, men har falt slik for Britisk Korthår jeg da ;)) De var kjempe nydelige! ♥ ♥ Grattis med de søte nøstene ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  3. Så kjekt at du stakk innom bloggen min også:) Ja, Ferndando (!) eller Melis som vi kaller han,begynte å være ute etter vi kastrerte han- Før det gikk han rundt i huset og ulte som en grisunge og stakk ut så fort et vindu var åpent eller noen åpnet en dør. Men nå når han får lov er han nesten ikke interessert, lusker en tur ut, men kjeder seg hvis ingen er ute:)Er vi ute går han og tusler rundt beina våre og skal være med på det som skjer! I dag var jeg ute og syklet med 2 åringen i gaten, og da sprang han etter oss, frem og tilbake som en liten valp. Utrolig morsomt. Er så mye mer kjæledyr enn de kattene som stikker og gjemmer seg så fort man kommer i nærheten.
    Det går nok ikke lang tid før dine slår seg til ro.... men klart de er litt skeptiske til stoooooore skumle hunder til å begynne med:)

    SvarSlett
  4. Thanks for visiting. I have three cats, but this is problemasobre abandoned animals around the world.
    Have a good weekend.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.