mandag 2. juli 2012

Helge-glimt...





...ja vi har hatt en helg full av fart og spenning!
Det startet lørdag formiddag,da vi ble med Gubben på jobb-tur rundtom i distriktet.Kjekt å kjøre på "gjenglemte stier" som det var årevis siden jeg hadde vært på.Vårt første stopp var Stordalen,og både hunder og unger var glade for å få bevege seg litt rundt mens papsen tok et kundebesøk.Jaggu fikk vi ikke øye på en liten "kjendis" også...kan ikke si vi ble starstrucked og spurte om autograf,men det var nå moro lell å få øye på en av deltagerne fra "Et stykke Thailand" - han gamlingen med skjegg som har ei konemor som har munker på besøk og styr og stell.Vi hadde nok heller håpt på et glimt av Jenny Langlo for å si det slik!Videre gikk turen etter en god stund og da ble neste stopp sjølvaste jordbærbygda;Valldalen!Nok en gang ble unger og hunder med mamsen på sightseeing rundt i bygda,men det tar jo ikke all verdens tid på den lille plassen heller,så det ble i grunnen fort kjedelig å vente...å vente..å vente enda mer.Lovte meg selv å ikke bli med på flere jobbe-turer med Gubben ihvertfall!
Da klokken nærmet seg 17 gikk jeg og sjekket en plakat for Tafjord Friluftsbad for å se åpningstidene,og med skrekk og gru og forferdelse fant jeg ut at nå måtte vi henge i dersom ungene skulle få bade...det var litt av meningen med turen nemlig.¨Gubben ble hentet og og vi kom oss på landeveien igjen,og suste innover tunnelene til Tafjorden,en bygd innerst inne i fjorden.Vi kom frem til "badelandet" klokken 17 og trodde vi skulle få en time å bade på.Men neida...vi fikk beskjed om at de ikke slapp inn folk etter klokken 17,men de hadde åpent til 18!
Tror dere frøken Andersen hisset seg opp da eller????
Sjokkert og uten forståelse for servisen og kundebehandlingen og mangelen på å ville tjene penger klarte jeg slettes ikke å holde kjeften!Jeg skulle rett hjem og ringe Sunnmørsposten og være "sint dame på tråden"!Men så kom en av de andre som var på jobb og sa vi kunne få komme inn likevel...en liten stund.Jeg var så sint at det var så lite fristende som det kunne bli,men for ungenes skyld lukte jeg igjen munnen og lot de få dukke seg.Men sint er jeg faktisk enda!Det kom flere etter oss som også ville bade,men de fikk ikke slippe inn.Grunnen var visst at de begynte å rydde klokken 17.Hallo???!!!!????Midt på sommeren burde de for det første holde åpent myyyye lenger,det er nå en ting,og for det andre dersom de ikke slipper inn folk etter 17 så burde det ikke stå at det var åpent til 18.Rydde gjør man etter stengetid!Etter denne opplevelsen med heller blandede følelser skal ihvertfall jeg aldri tilbake dit!Turen gikk så videre tilbake til Valldalen og mere bestillinger på Gubben.Vi hadde tenkt å kjøre Trollstigen hjem men klokken tikket fort i vei og raskeste veien hjem ble til slutt valget.Litt synd når vi først var så nærme,men vi får vel ha det til gode en annen gang...uten jobbende Gubbe!
Hadde sett for meg en rolig søndag med tusling i heimen,men siden det var både fint vær og stille på sjøen måtte vi jo benytte oss av det.Ut i båten måtte vi,denne gangen med våre tre hunder også.
VI skulle ikke lange turen,bare ut og prøve fiskelykken.
Det var dødt hav lenge.Men vi kunne ikke gi oss før vi hadde fått en fisk ihvertfall proklamerte jeg,og bestemte meg for å bidra.Lette frem en troe og kastet uti,og jaggu meg begynte det ikke å rykke i troa.Mamsen ordnet ut,og drog ombord en flott lyr.
Etterhvert fikk også Karl og Martine litt småsei,men også denne dagen var Linus uheldig og uten fiskelykke...så dumt!Jeg fikk en lyr til og dermed fikk kattene mat denne dagen også;)
Og vi fikk en dusj.For himmelen åpnet seg og det pøste ned!Ungene som hadde på seg våtdrakter og hadde planlagt å bade,satt og hutret til slutt.Og tiden begynte å bli knapp (en vanlig sak kjennes det ut som forresten),Martine skulle nemlig i selskap på Lekeland.Så vi måtte komme oss til land igjen.Men ved brygga knytte jeg et tau i ungene og kastet dem uti...de har aldri badet med redningsvest før og måtte få prøve det.Linus syntes det var stor stas mens Martine fikk helt panikk og status pr. i dag er at hun aaaaldri mer skal bade!!!!!Hmmm....vi får håpe hun ombestemmer seg for den jenta elsker virkelig å bade!!
Det var litt om helgen vår - som dere skjønner har vi igrunn og bunn hatt det ganske trivelig,

hvordan var din helg?

6 kommentarer:

  1. Ler eg no ...sal sei dåke fekk utnytta tid og sted :))enig med deg er det åpent til 18 så er det åpent !rydder selfølgelig etterpå!!men for ein tur masse opplevelser:))håper jenta di snart vill bade igjenn <3 fotsatt fine dag til deg og dine klem fra Eli :))

    SvarSlett
  2. Hihi, du er så morsom. Festlig skrevet - som vanlig!
    Høres ut som helgen var særdeles koselig. Ubetalelig uttrykk til Talisa. Ser jo nesten hva hun tenker; "WHAT??"
    Badeland-damen var nok lei av både kunder og jobb, hørtes det ut som. Vi får håpe hun skulle hjem til en solstråle av en mann for å dele litt godt humør. ;o)

    Helgen her har bestått av sommerfest hos venner. Kjempekoselig, selv om været var litt langt unna ideelt sommerfest-vær. Så hadde vi besøk av venner til overnatting med laaaang deilig frokost. Søndagen var akkurat passe søndagsslapp, men vi måtte få med oss finalen i fotball. Med andre ord; en fin sommerhelg!

    Håper sommerdagene dine er så fine som du ønsker deg dem. :o)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Vilka underbara bilder på hundar :) barn :) natur :) och vackra hus :) ha en fin vecka, kram

    SvarSlett
  4. Hi! Beautiful weekend, already!
    Our sunday was very funy: we was an open air barbecue with some friend...
    To much hot here! Barbecue and swimming pool! I can't ask more!
    Greetings from Italy!
    Débora

    SvarSlett
  5. Fine bider!! Høres ut som en koselig helg! :-)

    SvarSlett
  6. Flotte bilder og det høres ut som om dere har hatt en fin helg. Det har vi også hatt.
    Ha en flott uke og klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.