fredag 18. mai 2012

hva rimer på bil?

Smil!
Og hva rimer på fise?Jo,det gjør glise !


















(Litt redigering på bildet under,liker godt desse duse fargene...kanskje jeg gjør slik med alle.Dette kan lett gjøres for eksempel på Photoscape,Phixr eller PicMonkey som alle er gratis redigeringsprogram med mange artige funksjoner som du kan laste ned på nettet,bare søk i vei og prøv:)





Mamsens hysterisk "morsomme" gåtevitser fikk heldigvis lokket frem gliset på våre to troll da vi var ute og tok litt bilder i anledning dagen i går!Når tiden begynner å bli knapp blir mamsen nemlig lettere hysterisk og vitsene likeså - lite samarbeidsvillige barn gjør slettes ikke saken bedre og jeg er glad vi var på en øde plass og tok bilder slik ingen kunne høre strenge-stemmen min trusle med både det ene og det andre dersom de ikke smilte fint,sto stille og kikket på kamera.Ytterst strenge krav som var svært vanskelige å overholde på en og samme gang!!Litt tøys og tull er rikitgnok tillatt,men det var best å ikke tøye strikken for langt!!Det var en grå morgen her i Langevågen men ikke noe å klage over...det kunne både pøsregnet og snødd,eller blåst Dagmarske kast og annen styggedom så dette var fullt levelig.Og et fint lys å ta bilde i,så her kommer et aldri så lite ras av våre to mer eller mindre håpefulle.For eksempel synes jeg det var ytterst lite håp i sikte for Linus da han presterer å stikke flagget mellom beina på en voksen mann...da var det breømte hullet i jorden dypt savnet,men kinnene mine matchet rødfargene i flaggene om ikke annet!!!Eller da ungene løp hysteriske rundt fra dene ene russen til den andre og skulle ha russekort...men det var det nå heldigvis mange andre som gjorde også.Så lærte vi at det faktisk var håp for Linus om å sitte stille attme matabordet også...gi fyren noen reker å renske og det merkes knapt at han er der.Det var litt av en forandring,og kjekt for oss alle at han la apekattfaktene til side.Går det an å gi fyren reker til hvert måltid *undres* ?
Etter hulter-til-bulter tog-gåing(ja for å marsjere slik som vi var så flinke til som barn er visst helt ute nå ) og litt sosialt samvær på et ganske mislykket arrangement på ungdomsskulen (beklager alle dere flinke som står på - foretrekker å feire i de flotte omgivelsene som vi har ved klubbhuset slik som i gode,gamle dager i stedet for på en asfalt/kombinert byggefelt innmellom noen bygninger)
Ellers klarte jeg både å miste den største bunadsølja mi og slippe kameraet mitt i bakken,- heldigvis er det noen som fant en sølje ble det opplyst gjennom FB i går så da får vi håpe det er min.Linsen er like hel men sitter ikke skikkelig fast i kameraet...nytt kamera eller ny linse???? Jau jau...da var den dagen også unnagjort med mer eller mindre stress...gleder meg til å begynne på helgen som starter allerede i dag med skolefri for ungene og da må vi kose oss...

3 kommentarer:

  1. Hahaha!! For en dag du har hatt! ;)) Bra du kan ta det med godt humør ♥ Gratulerer med dagen som var i går, og ønsker deg ei fantastisk helg med unger, mann og snytlekre affer ♥

    SvarSlett
  2. What a sweetties !!...have a nice weekend darling.....thanks !!!...love from me...xxx..

    SvarSlett
  3. Herlige bilder av søte barn:)
    Ser ut som om dere hadde en flott dag:)

    God helg!
    Klem Linda

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.