fredag 6. april 2012

perfekt påskevær...



har vi her på Sunnmøre denne påsken,selv om det riktignok er grått og bygevær innimellom så klarner det opp og blir slik!
Blå Himmel,masse snø...rett og slett fantastisk!I går var vi en tur på Herøy Fritidsbad og badet og koste oss,i dag måtte vi ut i frisk luft og nyte den sene,men likevel flotte vinteren!Ørskogfjellet ble målet,og der var sååååå fint i dag!!!!







Ungene fikk med seg kjelkene sine og synes det er stor stas å få sitte på minitrekket oppover for så å suse nedover i fulla farta!Kan ikke si at jeg som mor hadde mitt stolteste øyeblikk da det første Linus gjør er å renne rett inni en stakkars gutt,- vi fryktet det verste men det gikk heldigvis bra!Hadde ikke jeg formant for bare minutter siden om viktigheten av å se seg for og passe på at hvor man renner!!!Av og til kan jeg lure på om ørene til fysakken virker!!!Heldigvis fikk han en lærepenge og svingte unna og bremset når det trengtes de neste turene!!!


Her er jeg og Gubben i et romantisk øyeblikk (hallelujah) -
vi satt oss godt til rette i en snøskavel og fulgte med på moroa!Neste år blir det slalomski på hele gjengen,det er brennsikkert!!!!Uansett hadde jeg nok ikke kunnet kjørt slalom nå med rygg og fot og alt det der spetakkelet,men noen flotte timer ble det likevel!Artig å se på folk,små og store,spesielt de minste krabatene :)
Pølse på termos,Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo var med i sekken
og ble ivrig fortært!Fysjom som jeg hater bilder av meg selv,og nå er det verre enn noen gang...holder nemlig på å spare til litt lenger hår slik jeg kan klippe meg en viss sveis jeg har tenkt meg ut...og å ha sånn midt-i-mellom sveis det er ikke noe særlig....føler meg såååå ustelt og sjuskete og har sjelden gledd meg så mye til en frisørtime som den som nærmer seg om et par tre uker!!!Jau jau,man skal visst lide litt for skjønnheten!!!



 De enorme haugene som plogen hadde lagd var nesten like spennende som de ekte fjellene og ungene klatret opp og gled ned igjen og synes det stod til.....


Og mamsen satt med kameraet på fanget på kjøreturen både ut og inn,- en gang speider alltid speider og dermed "alltid beredt"!
Slike nydelige hus som dette på Sjøholt her for eksempel er noe hun liker knipse og synes er like fint hver gang hun kjører forbi!I går når vi var uti Fosnavågen kjørte vi forresten oppom et hus som skal rives som mamsen har fått lovnad om fri forsynelse av både vinduer og dører og det som måtte være...kunne hun hadde hun gjerne tatt hele huset så skjønt som det er!!!!Synes nemlig det er veldig trist når man ser hus som står forfalne som kunne vært flotte om de hadde blitt restaurert...så derfor er det ekstra kjekt å se slike hus som dette på bildet her som holdes vedlike og er en liten perle rett og slett!!!
Dagen i dag har i grunne vært en liten perle det også,og skal puttes nedi "smykkeskrinet" fylt av andre perler og skatter i form av minner og opplevelser!:)))

5 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut!!
    Och roligt... :)

    Ha en underbar påskhelg
    Kram Tina

    SvarSlett
  2. Vad underbart det ser ut!!! Önskar dig en fin påskhelg. Kram Johanna

    SvarSlett
  3. Heisann...
    Er bare innom for å ønske deg ei fortsatt God Påske...
    Nydelige bilder foresten...

    SvarSlett
  4. Flotte bilder! Ha en fin påske!! klem Hege

    SvarSlett
  5. God lørdagsformiddag til deg!!
    ...Jeg måtte jo snike meg innom deg og TAKKE for den skjønne kommentaren du la igjen inne hos meg!
    Så koselig å høre at jeg er en lykkepille*knisær*

    ...Og for noen påskete bilder du viser!!
    STEMNINGEN er HØY skjønner jeg!

    Flott å se at man kan være ute i snøen og koooose seg nå når det er påske!

    Her er det bypåske som gjelder *ler*
    Lange frokoster, lange turer i parken, kaffe på kafe og kosing på verandaen og film om kveldene! Ikke så gæli det heller si :)

    Ha en FIN FIN påske videre da!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.