onsdag 11. januar 2012

Grøss og Gru....

tør du gi fra deg nøkkelen til huset???
Forlate godstolen i tre uker?
satse på at din bedre halvdel pusser opp...
slik du liker det?




desse bildene viser litt hva jeg liker....
og alle kommer fra pinterest:)

....jeg kjenner jeg får svettebyger her!Kan det være overgangsalderen...nei den må det da være åååårevis til,ikke sant?
Jeg kjenner jeg blir kvalm,og får panikkanfall...fyllesyk?Høyst usannsynlig med husholdningens særdeles minimale alkoholforbruk!
Skyldes den forferdelige reaksjonen min rett og slett programmet "Interiørhelvete" (eller på norsk:"Han pusser opp!")???? Svaret er helt klart ja!!!!Ikke nødvendigvis for at jeg forestiller meg selv i situasjonen som de medvirkende i programmet har:hjemmet deres skal pusses opp,de får 100 000 til disposisjon...cluet er at fruen må flytte ut,og mannen skal ene og alene velge farger,material,møbler og pusse opp i tillegg!!!Merket du lignende symptomer som meg bare ved tanken?Tør ikke tenke på hva min egen Gubbelubbe hadde funnet på om jeg noen gang - sannsynligvis hjernedød,ned-dopet og sikkert bevisstløs også  skulle gå med på slik galskap!!!Men noen gjør altså det,og slikt blir det tv av.Kvalitets-tv er vel en overdreven beskrivelse,men når man har litt for mye fri som meg for tiden så merker man at kravene til tv-program minker betraktelig.Og jeg sluker sånn nestenomtrentlig alt som har med hus og heim å gjøre,også på tv-fronten(men Tid for hjem må jeg takke nei til...)
Og nok en gang beviser desse tvprogrammene hvor forskjellige vi kvinnemennesker er i forhold til karane!Der prioriteres det nemlig gang på gang i høy grad såkalte gadgets...tekniske duppedingser og finesser som i mine øyne er totalt unødvendige.Fornuftige tekniske ting kan for eksempel være en kitchen aid maskin...sånn bare for å få det på plass!Vi trenger ikke lysbrytere med dimming til 10000 kroner!En gang var det en kar som lagde doen om helt etter sin egen smak;gressmatte på gulvet = fotballbanelookalike,fototapet som forestilte tribunen til laget sitt...hadde fått aldeles prestasjonsangst om jeg hadde sittet på porselenet der og skulle skvist ut noe!Det kunne endt i forstoppelse...eller at det kom ut andre veien...ja for det var til å spy av rett og slett!!!!Når man ser hvor forskjellige smaker kjønnene har i desse programmene og tildels kan kjenne seg en smule igjen på hjemmebanen,så er det rart det går bra.For man skal jo visstnok møtes på halvveien.Aller aller helst vil jeg jo bestemme alt selv.Og det vil sikkert Gubben også.Det hadde nok ikke blitt fotballdo.Men hva hadde det blitt?

    angstanfall nok en gang!!!!!

En ting konkluderer jeg ihvertfall med når desse tv-programmene er ferdige...takk og lov for at smaken er forskjellig hos oss alle,- og om ikke annet så gir de meg underhodning og får fart på system og blodtrykk  her når jeg oj'er meg og off'er meg og hisser meg opp over ubetenksomme,egoistiske mannebeins forskrekkelige make-overs!
Nei jeg betakker meg til Herlige Hjem jeg...da er det ialle fall ingen fare for hjerteproblemer....eller forresten,blir noe for fint så hopper hjertet rett som det er over noen slag da også!!! ;)


4 kommentarer:

  1. Hi, hi
    Skjønner godt hva du mener :-)
    Klem i Natten

    SvarSlett
  2. ja, jeg fikk med meg programmet i går. Vittig at de viste at hun ble skuffet...for det kunne man forstå etter å ha sett hvordag hun ville ha det:)) Hun hadde satt sammen en nydelig stue/kjøkken mens han hadde glemt hele henne mens han pusset opp på mandig vis... haha..

    Kjersti

    SvarSlett
  3. Beautiful !! seize the day darling.....love from me...xxx...

    SvarSlett
  4. Fikk ikke med meg det programmet.. men tid for hjem har jeg sett... og de kommer heller aldri hjem til meg...
    Tjaaaa... kanskje jeg hadde stolt på min mann..men ville nok hadd en alvor prat med han på soverommet før han skulle ha satt i gang...hihi..

    Ja godt vi er forskjellige =))

    nyt torsdagen

    Kerstin

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.