lørdag 3. desember 2011

hallelujah......

 ...og takk og lov!For at jeg tok meg den frihet å male Gubben sine møbler.Ikke nok med det...jeg rev av lister på kryss og tvers i skapdørene,og knipset opp hønsenetting.Og Hallelujah for at jeg fikk det for meg at jeg skulle hente denne tallerkenhyllen inn fra ut-
huset med det rare i og lot den få samme behandling!Og Hallelujah for at det går an å bli så fornøyd...jeg tror faktisk jeg sprekker snart av fornøydhet her jeg sitter og tar meg fem minutter med en liten matbit og litt blogging.Hallelujah for at det stoppet å regne en liten stund,slik lyset ble litt bedre og jeg kunne knipse litt bilder av herligheten min!Som jeg ikke var ferdig å style da blidene ble tatt riktignok,men det blir vel omtrentlig sånn det ender opp!

 Jeg kledde innsiden av skapdørene med stoff....rettere sagt et gardinfag kjøpt på Kid Interiør som var helt perfekt til formålet!
Det hørte til to "magebelter" til gardinfaget,og siden jeg ikke fant grå bånd der og da så datt det nedi hodet mitt at kaaaanksje.....kunne man bruke desse til norgesglassene ? Og det synes jeg absolutt man kunne,det ble jo så fint at jeg faktisk må halleluja'e enda litt til jeg !God idè,ikke sant?

 Det andre magebeltet rullet jeg sammen og puttet oppi en kopp,kan vel få gjøre litt nytte for seg det også og være pynt:)
Ble bråttslig enda mer glad i dette serviset fra Kremmerhuset,det er helt nydelig og det er jo som skapt for denne hyllen,hallelujah!

...i urnen over her har jeg mange dekorative og kjempefine kuler kjøpt på Karisma i Ålesund for en god stund tilbake,men jeg fant lignende der senest i går!Men under alle kulene her har jeg en liten hemmelighet på lur....der ligger nemlig denne store,rare kulen på bildet til venstre her!Og den er magisk!Yes it's true!Den ble erhvervet i går da jeg var innom blomsterbutikken Mille Fleurs i Ålesund,- idet jeg kom inn i den lille,men sååååå fantastiske blomsterbutikken glapp det utav meg at her duftet det jammen godt!Og da var det denne kulen kom frem i dagens lys...jeg lurte først på om det var en eksotisk frukt eller noe ,men neida det er nemlig deilig dufteolje nedi som man kan fylle på mer av når det skulle passe.En viss skapning med ikke mindre enn tre hunder og fire katter i hus mente dette var lagnanden aldeles,og måtte selvfølgelig kjøpe med seg en hjem!Hallelujah så godt den lukter da....dette var smarte saker synes jeg.Skal sant sies hadde jeg veeeldig lyst å kjøpe med meg hjem omtrent alt som var der!

 Sånn ble det med stoff på innsiden av skapene...det kan være kjempetøft uten stoff også,men siden desse dørene er helt nede ved gulvet var det mest praktisk å bruke stoff for å holde støvet ute!

 Hmmm...hadde akkurat hatt på meg rengklær og skulle ut med hundene,da det datt nedi hodet mitt at jeg skulle prøve å bytte om litt lamper,-og når en først har tenkt noe så må det skje med det samme!Og det viste seg  å bli bingo og full klaff,så nå har jeg en slik lampe på hver side av skjenken og ikke nok med det,denne veggen som egentlig har vært litt dårlig opplyst fikk endelig litt lys,det var deilig speiselt denne tiden!(Hallelujah selvfølgelig :)
Rasket sammen litt både blomster og ugress,- det er rart hva man finner langs veikanten når man er ute og går,jeg plukker med meg alle slags rariteter og liker å bruke det naturen byr på.Det skulle vel være helt unødvendig å presisere at det slett ikke vokser roser hverken i veikanten eller ellers rundtomkring her denne årstiden,de er kjøpt og betalt men mose og døende hundekjeks ble med hjem,og jaggu fikk jeg ikke øye på noen fine bær på hekken vår som fikk bli med inn!I morgen begynner nemlig feiringen av Martine som blir 8 år på mandag og da er det kjekt å pynte litt ekstra :)

 Desse nydelige ballerinaene i papp ble med meg hjem fra Black&White i går,og illustrer hvor dansende glad jeg er.....skal sant sies har jeg ikke akkurat nå så mye tyll,joggebuksa er det mest praktiske når jeg nå skal begynne å knipse på siste rest av stoff på innsiden av et annet skap.Så da danser jeg videre og fortsetter og sier igjen...

hallelujah

Produktinformasjon:Til dere som lurer så har jeg malt skapene med kalkmaling fra Pure & original,fargen heter Thunder Sky.Har malt bare et strøk,påfulgt av sealer som gjør at man malingen tåler bedre fuktighet,og man kan f.x tørke støv og vaske møblene.Veldig fornøyd!

14 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Her var det utrolig mye flott...og så skjønne bilder... Halleluja sier jeg bare:)) Hønsenetting er utrolig anvendbart, og så flott det gjør seg på skapdører:) Tallerkenhyllen er kjempeflott...liker så godt fargen:)

    Her kommer jeg gjerne igjen på besøk. Legger meg til som følger, og gleder meg til å følge deg videre:)

    Ønsker deg en flott adventshelg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. herliga london sier jeg bare... dette var skikkelig flott... kan jeg spørre hvilken type maling du har brukt.. Det var skikkelig tøft..og tallerken hylla oppå ble virkelig flott.. nesten litt herskapelig...

    god søndag til deg Tove

    kerstin

    SvarSlett
  3. Så effektiv og flink du har vært!
    Deilig å være fornøyd med det en har fått til :)Nyt det !

    SvarSlett
  4. Ja, HALLELUJA!!!! Fy flate så flott dette ble=)!!!! Jeg har nesten ikke ord!!!! Du er bare helt rå=)!!!!! Slike møbler kunne jeg godt tenkt meg!!!! Alt i samme stilen i hele huset!!! Wow....jeg må bare kikke og nyte bildene litt lenger=)!! Jeg har fått malingsprosjekt i hus...kanskje ikke helt rette tiden å begynne å rote og grise;). Men håper at jeg kan få gjemt tv'n nå;)!

    Ha en fantastisk kommende uke og en deilig 2.søndag i advent=)!
    Klemmer!!
    Ps.Hvilken farge og maling har du brukt??? Om du vil dele det da;)!

    SvarSlett
  5. Förstår att du gapar, jag bara sitter här med öppen mun!! Fantastiskt fint. Tallrikarna i lila är helt underbara. Och du har arrangerat så fint. Ja tänk det är sagt så många gånger men så sant. Lite färg , tyg och hönsnät gör underverk. Hoppas din helg varit fin. Jag har laddat nbatterierna och sett lilla Freja..så söt så man kan smälta.
    Ha nu en fin start på veckan, kan tänka mig att du går omvägar förbi skåpet och bara njuter.
    Kram Pia

    SvarSlett
  6. Hejsa Tove mange mange tak for dine søde kommentar det varmer og ikke mindst at se nogen af de gamle piger har fundet tilbage til min nye blog http://stjernesysler.blogspot.com.Ja jeg fik også lige meldt mig på din igen og lagt dit link på min blog.Ja jeg ved hvem der står bag det helr og er en stor dansk bloger:-( men nu går det vidre og jeg er blevet meget kloger her i blogland Stort kram Else

    SvarSlett
  7. For et nydelig framskap!

    Ha en fortsatt deilig førjulstid!!

    KLEM KLEM
    ANETTE:)

    SvarSlett
  8. Wow!! Så underbart fint, och så bra skåpet och tallrikshyllan passade ihop. Du har valt en så vacker färg, det här ska du verkligen känna dig supernöjd med. Vilken möbel ni fick! Och jättefint porslin och söt ballerina.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  9. Blev så fint ihop, tallrikshyllan och skåpet och så mycket fint porslin :) gillade verkligen färgen du valt, hoppas helgen varit skön, här har första snön kommit, halleluja :) ha det gott, kram

    SvarSlett
  10. Halleluja sier jeg også...for et lekkert skap. Ser ut som et skikkelig gammelt fransk skap/tallerkenhylle som har stått på et vinslott i Frankrike det der jo;o) Skjønner godt din lykke. Fortsatt god førjulstid til deg fra meg

    SvarSlett
  11. Smukke billeder med flotte kreative ideer. Skabet er jo en drøm! - og skøn farve.

    Hav en hyggelig 6.december aften

    SvarSlett
  12. everything is so beautiful, this piece is superb, and all this decoration!
    very very beautiful blog!
    Vero

    SvarSlett
  13. These shades of purple are really beautiful and I love the idea of ​​storing candles!! Remember!
    Thank you for your visit that I discovered your lovely blog!
    See you soon ***

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.