torsdag 29. desember 2011

deilige dager....

 ....som nytes nå i romjulen.Riktignok for det meste brukt til oppryddingsarbeid av forskjellig slag.Dagmar har etterlatt arbeid til alle og enhver i lange tider fremover,motorsagene durer og går overalt
Men jammen blir det litt å pjaske med i heimen også desse dagene!!!Især om du er som meg heldig og har småbarn i huset.Da har man nemlig godt opp med arbeid i minst et par tre dager etter julaften,- leker skal pakkes ut av sin særdeles omstendelige emballasje...gjerne festet med både skruer,plastbelagte strenger som er snurret alle veier til den store gullmedalje (og ergrelse),tape,tråd og sikkert mye annet rart.Og det er når man er midt i verste oppsnurringsprosessen og man prøver å beholde tålmodigheten at man undrer seg på om dette rett og slett er nødendig?Virkelig?Det overgår i så fall min forstand,det må jeg innrømme!Tanken på hvor mye søppel det blir ut av sånt,forurensing og svineri er skremmende
- og hvor mye penger kunne man ikke spart med mindre komplisert og unødvendig emballasje?Det er jo egentlig helt tullete å se hva alle mulige slags små dingsebomser koster..Squinkies,Zoobles,
Littlest Pet Shop,Polly Pocket!Horrbielt if I may say so!!Det positive med det derimot er selvsagt at man slipper å kjede seg,tvinne tommeltotter og slikt.Heldigvis er jeg nesten ajour med å hjelpe ungene med all utpakkingen...det store mysteriet nå er hvor man skal plassere alt rusket man ender opp med...alt papiret er for eksempel ikke papp,ikke brenner det noe særlig godt heller og skal det i restavfallsdunken som allerede er sprengt til det ytterste av hva den kan romme???Litt hodebry kan jo være greit å ha det også...julenøttene har fått sterk konkurranse;)



...heldigvis har mor i huset endelig fått pjasket og putlet litt rundt med litt andre ting.Så vidt det er,for med mange nye og spennende brettspill som må prøves ut er det sannelig ikke lett å få litt tid til slike "høyst nødvendige" sysler.Synes nå jeg da.Nødvendig for det gir en slik god tilfredstillelse for sjel og øye,og en fornøyd mamma er en god mamma prøver jeg å få inni hodet til barna.Og Gubben.

Så enkelt er det ;)

2 kommentarer:

  1. Tack för ett fint bloggår och önskar dig ett GOTT NYTT ÅR, ha en fin helg med din familj, kram från VIOLA

    SvarSlett
  2. Fina bilder, och en läcker stol.
    Önskar dig ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR!
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.