torsdag 23. juni 2011

Hosting og harking....






...i stor stil ble det da jeg og Gubben fikk besøk av en glassmester her om dagen!!!Da hadde madamen (altså jeg) bilder liggende for hånd,så hun fikk vise hva som stod på ønskelisten! Deriblant var siste nummer av Bonytt...et blad jeg faktisk ytterst sjelden kjøper men dette nummeret var ganske bra og denne boligen var intet mindre enn lekker.Og så var det spesielt en ting som fanget oppmerksomheten min...nemlig de deilige foldedørene ut på første bildet!!Slike kunne jeg saktens tenke meg nede i den kommende vinterhagen,men når jeg viste bildet til Glassmesteren fra Kvamme så ble jeg vel nærmest ledd av...visst kunne de skaffe det men det var veldig uvanlig for det var fort 100 000 ekstra penger! Og det var selvsagt da hostingen og harkingen begynte!!!Fra både den ene og den andre karen,og sanneleg lurer jeg på om ikke Gubben ble litt blek om nebbet,til tross for å ha fått en anseelig brunfarge i ansiktet den siste tiden!
Jaja...vi ble jo deretter enige om å få prisforslag på skyvedører,men sånn meg og deg imellom så er ikke kampen tapt ennå!For jeg er ikke den som gir opp,hverken det ene eller det andre må vite! Tilbud skal nok innhentes både herfra og derfra så kan det jo hende madamen har litt flaks til slutt???Det sies jo at det ordner seg for snille piker....(men så spørs det om jeg er så snill da???;)

Huset her har forresten flere lekre vinduer,og er et klart eksempel på hvordan man kan se at vinduene virkelig skaper et hus og er ganske så avgjørende!!! Glassmesterfyren som var her fikk også flere nøtter å knekke, og et av dem er mitt virkelig hjertebarn når det gjelder huset vårt.Nemlig et stort halvmåneformet vindu i et "utbygg" vi har her,som på en måte er fronten på huset.Det kommer til å bli sååå bra,og jeg er fantastisk spent på den dagen det kommer på plass!
I tillegg til de berømte søylene mine ...da begynner det å bli litt style her,juhuuu :))) Og nå har jeg og Gubben muligens blitt enige om husfarge også (ja hvem hadde trodd det skulle skje???Kan det skje så kan jaggu meg ALT skje *lol* )Slik vi ligger an nå er vi bort imot en gaaa-aa-aanske så mørkegrå farge....skal sende fyren på hjemmebesøk i morgen etter skolen slik han kan få frette huseierne til et visst hus vi har sett så får vi kanskje vite fargekode/navn????Men vi skal kjøpe en prøveboks først og teste litt,sånn for sikkerhets skyld.Jeg er jeg egentlig veldig glad i alle beige-aktige farger også jeg da,men det føles som om alle har det og da blir det litt kjedelig rett og slett.Dette hvite huset er jo rålekkert både inni og utenpå..men tror ikke vårt hus hadde blitt fint i hvitt.Spennende skal det i alle fall bli å få prøve seg litt frem.Er det forresten noen som har erfaring med linoljemaling?Har lest litt og fått forståelse av at den holder bedre???Her vi bor er det temmelig værhardt,men vi får jo satse på at fagmennene som jobber  butikken vi kommer til å kjøpe maling i kan sine saker,men ble litt skeptisk da de ikke engang visste hva kalkmaling er!!!
Sprosser er også en kjekke ting dere!!!
Se bare her,de opprutete vinduene er helt perfekte!!! Synes det er ofselig mange fine sprosser å velge i...men vi kommer sannsynligvis til å gå for et kryss oppe,- slik vi har på en hel del andre ting inni og utenfor huset her !Vinterhagen blir derimot opprutet som her
...men lurer på hvor komfortabel jeg hadde følt meg inne på badet her...skjønner jo at de får naturen inn og går i et med den og det er bare fantastisk vakkert men det er jo søren tutle meg ikke godt å vite hvem som kan stå og se på det som foregår der inne...??
Men lekkert,lekkert,lekkert...det er det ikke sant?

Så må sanninga komme for en dag her.....det er skralt med blogging om dagen,- min glede over Mac' ens gjenopplivelse ble kortvarig og den er nå nok en gang gått i koma og denne gangen er jeg skeptisk...vi å nok "dra ut kontakten" er jeg redd :( (gruuufullt redd faktisk!!)
Så nå har jeg fått tyvlåne Gubbens pc men det blir liksom ikke noe stas...klarer ikke kommentere hos dere og det er et sabla styr når jeg skal lage innlegg etc.Men her kom det i allefall et livstegn...
Merkelig nok...for jeg er dødstrøtt;/
Håper det blir en ordnings snart og gjerne enda mer tid til slike fornøyelige tidtrøyter...savner mer bloggetid og den godeste Mac' en!

Dette vakre huset kan  med rette kalles en White Dream,nå må jeg gå i sweet dreams-modus
og sier god natt fra denne kant:)





2 kommentarer:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.