tirsdag 9. november 2010

Dritt-snakk....

 ...skal det forhåpentlgivs ikke bli for mye av her,men derimot skal jeg ta for meg rommet i huset der ihvertfall dritten blir produsert ;)
For etter en samtale med min kjære Trudelutt på Stord,som av alle ting omhandlet to-baller som vi lekte med som ungtauser,gikk tankene etter røret var lagt på videre til andre hendelser i barndommen.Noe som kanskje skulle forme meg videre?
 
For nesten det kjekkeste vi kunne gjøre,var å gå på do!!!! Enten det var nå den ene eller den andre som skulle gjøre sitt fornødne,så ble den andre med...totalt uavhegig av hvor illeluktende det skulle komme til å bli! Den trengende satt seg på skålen mens den andre tok plass ved siden av,og der ble det snakket om alt!
Men favoritten var klar;vi valgte rom i huset!!!Hver sin gang å velge rom,-enten i mitt hjem eller Trudes hjem.Vi ble aldri lei av dette og syntes det var uhyre spennende hvem som fikk hva!!! Mangt slag *lol*


 Ikke snakker vi om komfortable baderom med varme i gulvet og såntslags heller - eller som den "kongen" her på siden - den gang lå badene i kjelleren og var heller kalde .Men jentene stod på:)
Kanskje var det slik min interesse for interiør startet?
Ihvertfall startet min "karriere" på do slik....og utarte seg skulle den gjøre! 






Hjemme ble det laget nytt,flott og varmt og godt bad høyere oppe i etasjene,men jeg bodde jo i kjelleren og dermed ble det den kalde,lille doen som ble mest brukt....til så mangt :)
Tipper på at mine foreldre syntes det var helt supert at blokkfløyte-øvingen ble foretatt mens jeg satt på do...der kunne jeg sitte og blåse på fløyten i laaaange tider! Kanskje var det akustikken?


Når jeg ble litt større og kunne engelsk,hendte det seg rett som det var at jeg satt og pratet med meg selv på engelsk når jeg var på do...gjerne etter å ha sett en serie eller film på tv...Dynastiet eller Falcon Crest mon tro?Rare greier....




Mangt slag man skal gjøre på et do sier nå jeg...og dere må ikke tro det er noe bedre nå!!
Er jeg heldig kan jeg kanskje få gå å do i fred og fordragelighet....uten noen unger som skal være med,eller hunder eller katter som åpner døren og skal se hva som foregår!Da senker jeg skuldrene og lar naturen gå sin gang....komme det som komme må.(Og det er nå alltid deilig når man får lette på trykket ihvertfall:))Men det er noe så avslappende og godt med en liten pause og å få være i sin egen lille boble i noen minutter,så det er nesten sånn at  jeg koser meg!Og ved siden av doen....der står korgen med "Magazines" på...nedi den er mange deilige blad og jepp,jeg sitter mer enn gjerne å leser interiørblad og kooooser meg masse med dem på do!Og skal man komme på noen glupt,er doen plassen å gå...opplever ofte at idéene ofte og uventet plopper nedi hodet ...må være noe med at man er så avkoblet og renser hodet og kropp...bokstavelig talt,hihi:)
Særdeles lite damete og elegant,ikke helt lukfritt,uhygienisk og sikkert ikke noe du egentlig ville vite om meg....
                                 
Jaja....hva blir det neste folkens?
Pc´n på fanget og blogging på do?

4 kommentarer:

  1. Ha, dagens skratt. I sverige finns det ett företag som målar en liten fluga inne i toastolen, så alla killar kan ståpinka och försöka träffa flugan med strålen.
    Oj, vad mycket grejer det finns....
    kram ullamaria

    SvarSlett
  2. Hihihihi :) godt å starte dagen med en god latter!!
    Det er mange interiørblader ved siden av min dom også - og de leses både av meg og jentene. Herlig!

    Tusen takk for en varmende og god kommentar hos meg, Tove! Det varmer :)
    klem

    SvarSlett
  3. Haha oh my God ... the first picture is beautiful, that early! :)

    Sarah

    SvarSlett
  4. Et sprudlende morsomt indlæg idag!! Blev helt nostalgisk af at tænke på alle de veninder man har delt lokum med i teenageårene!!
    Nu står bare tilbage at udtænke hvordan jeg får yngstesønnen ud på toilettet, når han skal øve på sin blokfløjte eller guitar, eller hvordan jeg får låst min husbond derud når han er sur og tvær, eller min ældste til at gå derud med sine tomme øldåser og snavsede vasketøj..... eller får dem alle derind når JEG er sur!!

    Smiley fra Helle

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.