torsdag 7. oktober 2010

Tenk om,hvis at,om at.....








....noen følte seg kallet!Noen full av idéer,pågangsmot,inspirasjon og glød!

For jeg ser for meg uante muligheter for bygdas restaurant....Mona Lisa.Den har hatt noen eiere før uten at det har blitt noen suksess,og nå er det vel noen tyrkere som prøver å drive den....ikke et vondt ord skal sies om dem...men det blir liksom ikke den helt store stemningen i lokalet med de burgunder gardinene med gullfrynser,jalla-balla musikk og personale som sitter og venter på kundene med en røyk....

Restauranten ligger så midt i smørøyet som det går an!!! På gateplan.Med overbygd ute-areale.
Hvor er den koslige velkomsten...en krukke med blomster,en lykt kanskje?Tente lys på hvert bord?Den intime,koslige stemningen man kan sitte og snakke sammen i,og kose seg?Hvorfor er det ikke åpent på dagtid,med godt utvalg av deilig mat?Dette stedet skulle yre av liv og røre det!

Jeg er så frekk at jeg rett og slett håper noen kommer og tar over stedet, og får det til å blomstre! Ser for meg koslig interiør....gamle bilder fra Langevågen,gamle ting og tang også kanskje?Bruke gamle vinduer eller dører til å dele opp lokalet litt...jeg  har selvsagt sett for meg både det ene og det andre oppi dette overaktive hodet mitt,alt er ihvertfall bedre enn slik det står nå...se på denne herlige restauranten Dishoom i London f.eks....I´m lovin´ it!
Tenk nytt - ikke vent på kundene skal dette ned fra himmelen men finn på noe.Få artister til å opptre.Lage temakvelder.Fjortisdisko.Bingo.Fotballkamper.Kurs.Moteshow.Strikkecafé.Stand-Up-kvelder.Blues-jam.Matlagingskurs.Syng med oss.Fluebinding.Klubbkvelder for damene.Alt går an!
Her er det bare å vri hjernen....jeg mener mulighetene fullt og helt er der for den rette personen...noen som føler seg kallet ???





7 kommentarer:

  1. Åh så kule bilder - ja et sånt sted hadde ikke vært så dumt:)

    SvarSlett
  2. Råkule bilder, skulle gjerne dratt og tatt en kopp kaffe der....ha en herlig dag....klem fra meg

    SvarSlett
  3. Heisann!!
    Takk for koselige ord hos meg, det setter jeg stooor pris på:) Du må nok snoke litt i din mammas skap ja hehe;) Fine bilder du viser, skulle gjerne tatt en deilig lunsj der ja:)
    Slenger meg på give away jeg vettu;)
    Ønsker deg en flott helg!!
    Smiiiiil fra Jeanette:)

    SvarSlett
  4. NYDELIGE bilder! Flott inspirasjon:)

    Klem:)

    SvarSlett
  5. JAAA...kanskje du kan dra igang noe på det stedet. Fin inspirasjon fra den andre restuaranten ihvertfall...og råkule lamper:)

    SvarSlett
  6. Fyttigrisen for noen kule bilder!!!
    Er det ikke.... Tapet på gulvet...? fra Ferm Living..? Har sett akkurat denne tapeten bli festet på gulv før, i en hall...

    Ha en strålende helg og høstferie!

    Klem fra Meg!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.