lørdag 10. juli 2010


Jeg ble rett og slett hodestups forelsket i det nyyydelige,skjønne KuToppen-tunet! Huset i seg selv var bare så herlig,et flott typisk norsk bygg i hvitt men med nydelig lyseblå karmer etc.Flotte utskjæringer på fremsiden,-fant ut etterhvert de var formet som en ku og det passet selvsagt bra her....men hadde nok valgt noe annet i det virkelige liv selvsagt(en afghansk mynde kanksje,hihi).Jeg er veldig svak for denne type hus,så jeg tror jeg stod og sukket ganske så lenge før jeg livnet til igjen når vi kom dit....men da braket det løs med knipsing fra alle vinkler og jeg kunne ha gått enhver japaner en høy gang med fotoapparatet!Inne i huset var det mange artige rom,og slagverket av melkespanner var kjempegøy syntes smårollingene (håper ikke de tar våre egne melkespanner utenfor og lager trommer av de nå da!!!!)
Kjøkkenet så koslig med kaffelars på benken....og gode gamle,kjøkkenskap som var slik jeg husket de fra da jeg var liten...og hatet  da men her var det jo bare skjønt!Rart hvordan man forandrer mening!!!!I inngangspartiet nydelige vindusruter i blått og gult...og flotte bed og blomster på alle kanter!Til og med Gaute kom forbi og ungene fikk gooood klem med denne skjønne oksefanten!(Men gjett om de var litt skeptiske med det samme...)Og forsyne meg var låven også noe for seg selv.Selve fargen på den var litt spesiell,ikke den typiske låverøde men kanskje med et snev mer oransj i og skikkelig sprek og fin til låve å være...men innenfor dørene var det jo enda bedre med såååå fine farger og maleri på veggene....jepp,denne låven kunne jeg gjerne tatt med hjem,huset også!Kjente budeia i meg våknet til live,-her kunne man huset både hest og gubbens etterlengtede geit!Bæææ....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.