fredag 18. juni 2010

Innekos

I går hadde jeg en sånn god dag hvor jeg dillet og dallet rundt i huset...tørket litt støv,strøk litt klær,men best av alt - pyntet litt og flyttet om litt og koooste meg egentlig veldig!Deilig å plukke inn blomster fra hagen,-nydelige syriner og rhododrendhon !Til og med kjøpte jeg meg en bukett med vakre peoner...de står seg lenge og sannelig skal jeg nyte dem,vakreste blomstene som finnes tror jeg nesten!! Så med lilla og rosa blomster ble det liksom det som ble grunnleggende for det andre jeg tusket med...fikk på lys duk på spisebordet og over den - som tidligere nevnt voksduk...synes egentlig denne med skrift på var ganske tøff,kjøpt på Live In i bya.Kjempefornøyd:)
Ellers flyttet jeg noen gamle tallerkner på kjøkkenet,og dermed kom de bedre til sin rett....de hang egentlig under og over den gamle klokken vår,men nå fikk den også litt mer luft rundt seg og alt kom til heder og ære synes jeg!
Et lite voksduk-tips for de med de aller minste barna som kanskje nettopp har begynt å spise grøt og griser både på seg,bord og stoler...her i huset var Linus skikkelig rotete med maten sin og mang en duk og stoltrekk gikk til bøvels,men kom på at gjennomsiktig voksduk var en genistrek å bruke også på stoltrekkene...så nå er det bare å tørke av dersom det skulle skje et uhell.Lurt,ikke sant?
Pusen Wilma syns det var kjekt å snare rundt føttene til mor i huset mens hun styrte på,og fant til slutt en deilig plass å slappeta litt på...
"Puppedamene" som vi kaller desse frøknene fra Sia som vi synes er så festlige,sitter høyt til værs på en gardinstang ...smiler pent begge to men er nok litt engstelige for tilværelsen siden et par tre hunder er mer enn klare til å tygge dem synder og sammen om de når tak i dem!Huffa...for et sted å ende opp!!!!!
Og på veggen bak benken min på kjøkkenet er det en salig blanding av kunstverk barna har laget...tegninger,perlinger og en abc-plakat,og brødkorgene henger klare til bruk.
Litt stemningsbilder fra kroker og kriker herifra - i kveld har vi tent lys og fyrt opp,ute blåser det godt og regnet pisker mot vegger og vindu...nesten så det ble litt høst !!Og tenk - HELE familien samlet...opp med flagget! Gjelder å kose seg inne:)
  Fin fredagskveld til deg og dine også :)

1 kommentar:

  1. Nice nice nice !!!! sleep weel...hugs from me..........

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.