mandag 15. mars 2010

Memories.....






....og med det som overskrift kom Barbra Streisand på besøk baki hodet mitt og synger fint sin berømte sang med samme tittel,jaja - det kunne nok vært verre *lol*
Men tilbake til overskriften - her om dagen var det så vårlig og herlig og fint og jeg såg alle de fine snøklokkene uti hagen. Da kom jeg til å tenke på farmoren min,Elvina,som hver vår brukte å ta inn en liten rot med snøklokker som hun hadde på bordet som et lite vårtegn. Og det synes jeg egentlig var en veldig koslig tradisjon så det kom jeg også på at jeg skulle gjøre....nydelig!!!!






Og i samme farten når jeg var inne på tanken på min flotte farmor så kom jeg på at jeg skulle dele bilder av hennes nydelige nattkjole som faktisk henger på Martine sitt rom! Sirlig og vakkert,med blonder og broderier,kjøpt hos John Johnsen i Bergen ,må vite.
Om den ble 
ervervet mens hun jobbet der som tjenestepike i Markveien eller under besøk til sin utkårede Arthur som bodde på Tysse,Samnanger vites ikke - men jeg synes ihvertfall det er veldig spesielt å ha slike ting som minne og også litt gøy å føye inn i interiøret.  Men de beste minnene sitter selvsagt i hodet og hjertet,-farmor var litt av ei dame og levde til hun ble 101,5 år - og var vel klarere enn de fleste hele sitt liv. La oss håpe det går i arv :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.