tirsdag 14. august 2018

Hva rare damer gjør....




...først og fremst må jeg korrigere meg selv - det føles så unormalt å omtale seg selv som en dame,for det er stort sett kjerring jeg omtaler meg selv som, men nå kan jeg kanskje heller kalle meg skrulle forresten ;)


Tulle-skrulle kanskje ?



For hva er det man finner på!! Joda,mens Gubben er ei uke på Mallorca med ungene og koser seg og jeg er mutters alene hjemme så dekker jeg på til fest. Ingen gjester skal komme. Ikke engang jeg selv setter meg ned ved bordet. Så sånn sett er det bare tull og tøys, men det er jo så forbasket gøy å plukke inn både fra hage og fra naturen ellers, og bruke litt kreativitet. Det er faktisk en av de kjekkeste tingene jeg gjør, og denne uken har jeg stort sett viet tiden min til hundepels så nå merket jeg at det kriblet i hodet og fingrene. Og når jeg gikk ut i hagen og fikk øye på de vakre Cafe au Laît georginene som stod i blomst så begynte ballen å rulle oppi hodet...og vips så var jeg i gang, og storkoste meg må vite!Så da var det ikke fånyttes å dekke bord, og lage blomsterdekorasjoner 
likevel velger jeg å tro - litt moro skal en da tross alt ha!


Fargevalget ble en smule mer høstlig enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men høsten sniker seg innpå den mer og mer så sånn sett er det jo ikke feil.På tur med hundene gikk jeg forbi så knallflotte nyper som var mer eller mindre modne her en dag og da var jeg raskt fremme med en (tom) bæsjepose og plukket med meg. 


Det er egentlig litt sånn jeg liker det. At ting blir til litt på innfall,litt underveis. Det blir aldri slik man har tenkt, men det er ikke så farlig!Og det er lov å prøve, og det er lov å feile!
Og i naturen er alt gratis, så du kan gjøre maaange feil om så er.

Ganske grei deal det :)


Jeg synes det er veldig kjekt å lete frem serviser som ikke blir brukt så  mye til daglig (altfor lite faktisk talt) ,og denne gangen ble det visst "50 shades of grey" valget falt på. 


Og mens jeg styrte og stelte og snude ryggen til, var det en viss fysakk som var rask i vendingen og sneik seg oppi sofaen! 
(En ikke helt uvanlig situasjon i galehuset her)


Som vanlig blander jeg hummer og kanari til å putte blomster oppi, det blir litt på innfall det også. Husker da jeg jobbet på Gavehuset...stod vi i beit for hva vi skulle bruke videre i utstillingen gikk enten jeg eller Lise på do...og kom som regel ut med nye idéer...enten fordi en lyspære hadde blitt tent inne på doen eller fordi vi hadde gått forbi noe i farten som vi la merke til kunne brukes.Litt sånn er det her også,- ser litt her og litt der!



Det var faktisk så deilig å gjøre dette "tullet mitt", at jeg bare vil gjøre mer. Det har nok også noe med været å gjøre,litt kjøligere temperaturer gjør at man har litt mer ork...men det blir ikke mer denne dagen...merker krystaller har begynt å tulle oppi topplokket så da er det bare å satse på en koslig og kreativ stund i morgen også forhåpentligvis :)



Det ble (som vanlig) veldig mange bilder,- 
det er jo så gøy å ta bilder så da er det vanskelig å begrense seg!
Det er ihvertfall ikke min sterkeste side...når det gjelder det meste tror jeg ,hihi ;) 



Skulle det likevel være sånn at det mot formodning skulle dukke opp en gjest, kunne jeg ihvertfall bydd på en kopp nype-te ;)








4 kommentarer:

  1. God morgen . Så flink og kreativ du er . Et kjempe fint dekka bord . Jeg hadde lett sitte der med deg ;-) Nei,en liten kopp kaffe her så kaller jobben . Nyt dagen .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Åhhh så smukt kære Tove
    Jeg elsker også at dække bord og pynte op. Hvis ikke du var så langt væk, skulle jeg nok kigge forbi og ville elske at sidde ved det flotte bord.
    Her i huset er vovserne også i sofaen ;)
    Rigtig god weekend søde

    Klem,, Lone

    SvarSlett
  3. Jeg kom plutselig over dette bligginnlegget på pinterest, og selv om det er lenge siden du skrev det, så velger jeg å kommentere. For jeg syntes det er så fantastisk at du dekker et bord uten å vente gjester. Nei, helt alene er du, bortsett fra hundene da, og en katt også visst. Bordet er alldeles nydelig, og gir meg masse inspirasjon. Jeg elsker også å dekke bord, men har aldri gjort det uten at vi venter gjester. Kanskje noe å tenke på neste gang jeg er alene. Jeg kommer til å søke deg opp igjen. Har nok egentlig fulgt med på bloggen din for noen år siden, men så ble du borte for meg. Glad for å ha funnet deg igjen. Klem, Berit.

    SvarSlett
  4. I am so glad that I was able to come by today and read your delightful post dear Tove!!! What a lovely table you have set!!! I always know that when I see you here or on IG, I am going see something beautiful!!!
    sending hugs...

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.