onsdag 22. mars 2017

For godt til å være sant...


...i mange,mange og enda flere år har jeg og Gubben sånn halvveis tittet på peiser og såntslags. Og bare konstatert,gang på gang at vi  har veldig forskjellig smak.Gubben vil bare ha noe som varmer,mens jeg er like opptatt av hvordan det blir estetisk. Dermed har det ikke blitt annet enn snikk snakk, for i butikkene rundtom ser jo kjerringa ikke noe som hun synes er fint eller passer inn. Men nå er vi kommet dithen at noe må gjøres med tanke på fyringsstedene i heimen og med tanke på neste vinter,så i helgen begynte vi tenkeprosessen og begynte ihvertfall å undersøke ting og tang. Aller først og fremst må vi ha noen som skal sette stålrør og renovere pipene, men når det er gjort skal altså minst en nny peis på plass. Vi kommer sikkert til å ta vekk minst et ildsted (vi har fire).
Vi tok en runde for å se på innsatser,priser etc og snakket med ekspertise. På den ene butikken var det heldigvis en som tenkte "outside the boox"! Han kjente nemlig til Roger Pearson,en gipsmaker som også  lager peisfronter og som nok gjerne var litt mer kjent før.Men han finnes neda og det var jammen bra for de peisene har selvfølgelig denne kjerringa alltid likt. Så etter butikkbesøkene bar det hjem og forske videre på saken,og der altså....der var den! Drømmepeisen min! Har siklet på lignende lenge,men har sett for meg at man måtte til Belgia/nederland/Frankrike eller noe sånt for å fa tak i i denne stilen.Og i tillegg har de fleste slike jeg har sett  vært åpne - denne har innsats og ser like fin ut!Lykke!
Så nå håper jeg at det skal bli denne.Innsatsen er forsåvidt en grei sak,nå gjenstår det å høre med ekspertisenom denne kan passe hos oss,rent sånn teknisk. Utseendemessig vet jeg jo allerede at den passer og det kribler i meg av lykke og forelskelse. Dette blir virkelig et midtpunkt på hovedstuen og det er ikke noe småtteri :
Mål:
A = 1630 mm (bredde)
B = 132 cm (høyde)
C = 103 cm (mellom beina/søylene)
D = 960 mm (bein/søyle)
Tenk om dette kan bli virkelighet! Det finner vi ut i løpet av uken og jeg håper meg nesten fordervet....krysser fingrene for at det..

...ikke er for godt til å være sant!


3 kommentarer:

  1. Krysser fingrene med deg Tove-mor:)
    lekker sak
    helt perfekt hos dere
    dette er spennende !
    blir såååå glad når du blogger <3
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Wow den er flot. Kan godt forstå du drømmer om den. Jeg ønsker for dig, at det ender med den kommer til at give dejlig varme hos jer.

    Rigtig dejlig dag
    Knus Lone

    SvarSlett
  3. Helt nydelig! Vi har også Roger Person peis og er kjempefornøyde! Lykke til!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.