lørdag 7. desember 2013

Jeg kan ikke skryte...


...av slike oppdekkede bord hver dag,ja egentlig spiser vi knapt nok mat her på spisestuen...vi har jo et godt og stort bord på kjøkkenet også,og det blir mest brukt(og der ligger voksduken klar,praktisk kan dere skjønne!)!Men når gulvene plutselig hadde fått make-over og som dere vet jeg er stråålende fornøyd med nettopp den forvandligen,da kunne jeg ikke la være å kose meg med å dekke et julebord fredagskvelden.Holdt jo på å pyntet litt lell,så da kunne jeg like godt "gå amok"! Men amokheten min synes jeg for en gangs skyld var ganske beskjeden...bordet ble pyntet i all enkelhet med kongler,telys og en lysestake med vintergrønt i.Det var visst nok kom jeg frem til,og syntes nesten moroa var over før den hadde begynt,blæ!

Brukte mitt koslige servise Old British Castles i lyserødt og med dekketallerkner i grå/hvit toile fra Villa Collection under.
Hver kuvert har forskjellig serviett i rødt og hvitt,bundet sammen med en hyssing og med en liten kvast vintergrønt.
Denne gangen ble det kun en løper på bordet,men det er jo unektelig lekkert og stilig med en flott duk også!Men jeg synes bordflaten er så tøff med kalkmaling og da er det jo kjekt at den viser litt av og til også!Men det er så rart med det...når jeg begynner på slike koseprosjekt som dette er for meg,så vet jeg aldri hvordan ting vil ende opp.Det lager seg liksom til etterhvert og jeg bruker det jeg har for hånden akkurat der og da.Husker vi hadde det på samme måten da jeg jobbet i interiør/gave/blomster etc butikk og vi skulle lage utstillinger...koste oss skikkelig både jeg og Lise og plukket litt her og der og styrte i vei og vips så hadde "the magic happened" sånn helt plutselig :)


Neste gang jeg dekker julebord ser det garantert ikke slik ut...
da har man nye idéer og nye innfall (og kanskje det ikke stormer ute slik man kan driste seg utenfor døren og plukke inn både det ene og det andre,eller dratt på butikken og fått kjøpt blomster)


Ho Trulte har fått forkle på og kan vel kalles en stum tjener ;)






Morsom vri å variere med serviettene,det skaper en litt uhøytidelig stemning i høytiden ;)


Synes det ble ganske så stemningsfullt og koslig jeg:)


Med desse bildene melder jeg meg på i Desemberutfordringen på NIB som denne gangen er


 "Jul,Jul,Strålande Jul"

For meg er et dekket bord et symbol på julen og det den skal være...gjestfrihet,sosialt samvær,god mat og kos!
Flere strålende bidrag finner du her :)

15 kommentarer:

  1. Ååååå hjelpe meg så nydelig og for ein stemning,skille gjerne komt på besøk til deg og sittet der,du er så flink:)
    Ønsker deg ei fin adventsøndag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott julepyntet Tove :) Ønsker deg en strålende 2 søndag i advent og lykke til i Nib utfordringen :)Klem

    SvarSlett
  3. Dette var jo bare så nydelig♥
    Fantastisk spisestue og flott borddekking♥
    Masse lykke til i utfordringen :-)
    Klem fra Charlotte

    SvarSlett
  4. Å herliga Sunnmøre!!!!!
    Dette var så fint og vakkert at det går ikke an!
    SÅ flink du er min venn......Måtte se bildene flere ganger......som det nydeligste interiørblad....
    Masse lykke til hos NIB.

    Her regner ALL snøen vekk i dag.....i går var her Winter Wonderland de lux!
    Ønsker deg en vidunderlig søndag KOOOOS deg i ditt NYDELIGE hjem!

    ps.....akkurat fått vite at jeg slipper å lage middag i dag....skal spise på Ikea......jeeeey....det er ikke ofte!
    Hoi-hoi-vi snakkes.

    Smask ;)

    SvarSlett
  5. Utrolig lekker spisestue,kjempefint pyntet,flinka. <3
    Ønsker deg en flott 2 Søndag i advent.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Oh - wie schön - gerade habe ich deinen Blog gefunden und ich muss sagen - deine Fotos sind ein Traum - habe mich gleich als Leserin eingetragen und freue mich darauf, mehr von dir zu sehen.
    Viele, herzliche Grüße aus der Windmühle
    Iris

    SvarSlett
  7. awwww......beatiful tablesetting and totally my style :-)

    Kristín

    SvarSlett
  8. Å DÅNE KLASK I GULVET
    DETTE VAR HELT
    FORTRYLLENDE
    ØNSKER DEG LYKKE TIL
    NYT SØNDAGEN
    FLINKE TOVEMOR
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  9. Så fiiine bilder, Tove!! Du har dekket på kjempefint, det passer så fint med det rustikke til spisestuen din. Liket så godt de forskjellige variantene med servietter og pynt også...det er ikke mye som skal til før det blir veldig dekorativt. Kongler er koselig , jeg bruker en del kongler selv på bordet...er det noe jeg har nok av så er det det! Har et amerikansk furutre i hagen som produserer rimelig mange kongler i året:) Lykke til i utfordringen hos NIB...flotte bilder disse her!!

    Ha en fortsatt fin adventsøndag!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. Wow, jammen kan du dette å dekke bord.
    Heretter skal jeg bare kopiere deg, for jeg er skikkelig elendig på det.

    Snakk om julesteming fra dekket bord.

    Ønsker deg og dine en herlig søndag.
    Klem

    SvarSlett
  11. Så nydelig dekket, og for en fantstisk steming:))
    Dette likte jeg veldig, veldig godt!!
    Lykke til i utfordringen ♥

    SvarSlett
  12. WOW.....dette var bare utrolig nydelig dekket vennen:)
    For et bord å komme til, må jo være kjempe kos å sitte her å nyte herlig julemat:)
    Kjempe flink du er og for en nydelig spisestue du har:)
    Skjønne, inspirerende og stemningsfulle bildere vakre du:)

    Gratulerer masse med gaven:) skjønner godt at det ikke blir lett å velge:)
    Ønsker deg en herlig kommende uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  13. Hellou!
    Beautifull blog! ola fi from Poland

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.