søndag 8. desember 2013

Grønt er skjønt...




...synes ihvertfall jeg,i små og rette doser.
Små og rette doser kan innføres for eksempel ved hjelp av et gammelt,ærverdig fuglebur?


Gamle vakre Anna middagstallerkner fra Rörstrand i tallerkenhyllen...


..eller en skjønn sluffe å pynte og skape stemning med på vinterstid!

Linker til alle de tre skjønne tingene ligger under innlegget,i tilfelle "noen" som etterlyste gavetips skulle finne på å titte innom Sammensuriumet.Jeg kunne tenkt meg alt dette jeg...og enda mere til så hintingen kommer nok til å nå uante høyder de kommende dagene ;)
Og selv om Gubben røpet seg tidligere i dag og faktisk hadde tenkt å gå til innkjøp av høner til meg i julegave,så tror jeg jeg må si nei takk til det foreløbig.Visst drømmer jeg om høner,men først må hønsehuset komme på plass og jeg må vite et minimum om hønsestell.Dessuten tror jeg våren eller sommeren er en mye kjekkere tid å få høner på.Men det er bare å slappe av...tips skal du få nok av og her var de alle første :)







11 kommentarer:

  1. Hadde lett takket ja til både fuglebur, servise og sluffe!
    Ha ei god ny uke, jeg krysser fingrene for at regnet som er meldt ikke kommer. Jeg mener - når snøen først er her kan den jo ligge ei stund...

    SvarSlett
  2. Skjønner godt du har falt for disse vakre skatter:)
    Det fuglebur har jeg også vært inne å sett på:)
    Sov godt vennen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Å JA TAKK
    DETTE HADDE JEG
    LETT FUNNET PLASS TIL
    HÅPER DU FÅR EN GOD NATT
    SØVN TOVE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. jeg elsker grønt, om det er orginalfarget ....ikke nymotens grønnfarge :-)

    Jeg har også tenkt å ha høner til sommeren....3 stk frittgående....jeg har lest meg opp :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Helt enig. Grønt er fint som små innslag i interiøret.
    Har noen "dotter" med grønt rundt omkring sjøl.
    Det du hadde funnet til ønskelista di kunne glatt ha stått på min også,,,
    Melder meg på som følger hos deg også forresten, her er det masse fint å se på.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  6. Skjønne grønne ting du har funnet.
    Forstår godt at dette står på ønskelisten!!!
    Høner høres koselig ut, men er nok mye bedre å anskaffe seg på vårparten ;)

    Ha en flott dag!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  7. Å du din høne pøne❤
    Så blir det altså enda mer kakling i heimen..... Jeg må le..... Du er nå skjønn !
    Og skjønn rimer på grønn.... Så da blir dette en stilig overgang hi hi.... Så koselige ting du ønsker deg!
    Jeg likte serviset kjempegodt.
    Håpet det gikk fole fint med deg i dag eller har du nå blitt en mumie??
    Her regner det og er tett tåke.
    Nå skal jeg ha meg en kopp gløgg, så kanskje jeg kan bli GLØGG :)))))
    Å jeg er så morsom i dag sant..... Skikkelig tørr humor siden det regner ute... Ha ha haaaaa ❤
    Ha en skjønn og grønn kveld smuchi .
    Hoi hoi og Blipp ❤

    SvarSlett
  8. Underbara bilder!❤️ jag älskar också grönt, men det måste vara de rätta nyanserna som sagt!
    Fågelburen alltså... Så fin!!
    Ha det gott!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  9. Jeg elsker grønt, men er ikke så flink til å bruke det inne.
    Eller kanskje jeg er det, flere barnerom er malt grønne. Grønt skal jo "liksom" være beroligende, den effekten har jeg ikke merket noe til enda :)

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  10. Ååå så fint du har fått det i stua med det flotte gulvet!!
    Nydelige bilder du bidrar med i utfordringen:)
    Høner er fint å starte med på våren. Vi hadde høner da barna var små.Hane hadde vi også og han var så snill. Kjempestas å få kyllinger.
    Vi hadde rev luskende rundt på øya og måtte støpe en mur godt ned i bakken slik at han ikke kunne komme seg inn i luftegården:) Du kan glede deg til verdens beste egg!!
    Det fugleburet likte jeg godt:) Helt perfekt grønnfarge!
    Ha ei fin ny uke!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  11. Så mange flotte ting:)
    Servicet er nydelig.... ♥

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.