onsdag 18. september 2013

Ja drømme kan man...



...og drømmer gjør jeg stadig vekk (som dere vet).Men en ting jeg ikke har drømt så mye om enda,er vaskerom.Joda...jeg er fullstendig inneforstått med at jeg etter all sannsynlighet har verdens minste/verste vaskerom,og ikke særlig delikat er det heller.Så jeg burde ha drømt.Så det suser.Men - denne vaskekjerringa har rett og slett bare akseptert situasjonen,og tenkt at sånn får det bare være...det er liksom andre ting i heimen som burde bli prioritert først!Så da så...


Og merkelig nok så blir husets minste rom det rommet som blir fyllt opp med mest.Oppetter veggene har jeg hyller til sko,og den lille meteren som er passasjen der er som regel full av klær.Samme søren hvor mye man vasker,ikke sant?


Sitter og gomler på frokosten min og måtte ha en liten morgenbloggings,en liten kosestund.Før jeg entrer det omtalte vaskerommet.For der skal det i dag ryddes,vaskes,sjaues!På med hanskene,bit tenna sammen!
Tørketrommelreparatøren kommer ut på dagen,og han ser nok mye rart,men jeg behøver liksom ikke ta palleplass i den sammenheng så jeg får vel gjøre det beste ut av det som er ihvertfall!Det kan jo bli interessant bare å se hvordan gulvet ser ut der inne!






Men dere vet...hodet mitt nøyer seg ikke med det.Jeg har allerede i løpet av frokosten pusset opp hele forbaska rommet jeg!
Lagt panel på veggene,fliser på gulvet...bedre lys (ja takk gjerne en lysekrone haha),praktiske kurver og hyller til alskens.
Praktisk og fint - det er målet!Vi tilbringer såpass mye tid med klesvask at det burde jammen være noen lunde trivelig å styre på!


Og et og annet hint til resten av husets befolkning kunne man jo også prøve og se om det virker...hadde ikke dette vært en stilig sjablon å malt på veggene.Uten at jeg tror det hjelper....
 

Jeg har bestemt meg!En forbedring må til rett og slett!Nok er nok!
Bilder som desse gjør meg bare enda mer bestemt på den saken!
Heldigvis er det såpass vær i dag at dagens klesvask kan tørke ute i solen....og snart kan jeg endelig få henge den opp på mitt skjønne gammeldagse tørkestativ som papsen min er i gang med å snekre sammen til meg.Så da kan jeg ihvertfall krysse den saken av på "drømmer om"- listen.Men vips så kom det jo en ny ting...

..oppussing av vaskerommet!!

images pinterest

5 kommentarer:

  1. For et utrolig sjarmerende vaskerom:) Likte det veldig godt jeg, må jo være en drøm å ha det sånn....
    Det å ha et ordentlig vaskerom er det nok mage av oss som drømmer om:) jeg Å:)
    Kos deg videre med frokosten:)
    Ha en herlig dag:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. så herlig vaskerominspirasjon :) her skal vaskerommet fikses etterhvert.. enn så lenge får jeg leve med det slik det er :) har så mye anna å gjøre først :P

    SvarSlett
  3. Skjønner godt hvordan du har det.
    Vaskerommet mitt er ganske nytt, men lite og fullt. Det blir liksom aldri nok plass der, og sånn helt ærlig så er det ikke et rom som er øverst på prioriteringslisten. Det er malte sponplater på veggene (der stempelet fra platene tyter gjennom malingen), ingen lister, billig restebelegg på gulvet og stappa fullt av alskens ting og tang.

    Skulle gjerne hatt et sånt flott vaskerom, men det må nok vente til lotto millionene tikker inn :) Frem til det skjer så er jeg superfornøyd med at jeg vasket ned hele rommet mandagen. Og litt forbedringsplaner har jeg jo :)

    Ha en strålende dag.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hallo snuppelupp!
    Å hadde jeg hatt et slikt vaskerom.......DET har jeg ikke......å måtte du minne meg på det.......blir jo SLDRI tomt der inne jo!!!!
    Og ikke bare DET......så flyter kjellerstuen over med reine klær som ikke finner skapet selv....
    Jeg har faktisk vært flink i dag jeg og:))))) vasket Casper sitt rom og skiftet sengetøy......jeg er skikkelig allergisk for støv.....ha ha så det er jo moro da:)))) så nå er jeg potte tett i nesen:)
    Lykke til med vasking skjønne!
    Håper du har rosa hansker på snart.......hi,hi,hi......

    Smil og blunk:)

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke engang et vaskerum. Her står det på badet.
    Men ville også ønske et rum bare for det.
    Men så må her bygges til.
    Det er både omfattende og alt for dyrt, så det bliver ikke lige til noget.
    Jeg må ligesom dig drømme videre.
    God og dejlig dag til dig.
    Klem Lonni.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.