mandag 19. august 2013

Spennende dag...


...både for liten og for stor
skolestart blir bra synes nok mor!
Få gode rutiner tilbake i hus,
slutt på ferielivets sus og dus!
Nå blir det ikke mer rangling og usunn mat
-heretter tidlig kveld og sunt på fat!


Å få treffe klassen og venner  blir også bra
- det har jammen meg blitt nok tv og data!
Det var ihvertfall to som gledde seg,
hoppet ut av sengen og kom seg i vei!


Matpakker var det igjen så kjekt å få smøre
prøver å lage de spennende,ikke gørre!
Sunne,varierte og gode skal de være
- riktig kost er viktig om de skal vokse og lære!


Deilig med noen timer helt for seg selv,
nå har de gått rundt beina fra morgen til sen kveld!
Å få barna på skolen er deilig synes ihvertfall jeg,
og jeg tror det er mange som føler det samme som meg!
Gladest av alle er heldigvis barna våre,
endelig kom de seg til skolen avgårde!!!

Lykke til som tredje og femteklassinger gulla våre!

pictures pinterest

11 kommentarer:

  1. Du er jo blitt en fantastisk dikter!!
    Bildene var så stilige:)
    Tenker det blir godt å komme i rutine igjen! Jeg er litt glad for å slippe alt dette. Alt til sin tid. Det er så utrolig deilig med voksne barn som har fått sitt eget nå:)
    Ønsker deg en superfin dag!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder :)
    Ja, noen timer for seg selv er deilig... Her i heimen er problemet mitt at jeg må "forte meg å kose meg" mens lillebror sover 30 min, en time, to timer? Man vet jo aldri... Som regel våkner han akkurat idet jeg har gjort det jeg MÅ gjøre, og er så klar for å kose meg ;) Hihi - det er vist en tid for alt :)

    Håper dagen din blir bra :)

    SvarSlett
  3. DÅNE FOR NOEN BILDER
    JA I DAG DANSA TRINE GLAD PÅ SKULEVEG OGSÅ
    NYT DAGEN SØTE TOVE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Når sommerferien er ved at være slut venter vi også på at få en vanlig hverdag tilbage.
    Jeg elsker hverdagen og hvad dertil hører.
    Så fint du skriver i dag. Rigtigt fin poet du er.
    God dag til dig og nyd alene tiden.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  5. Hei søde snipp!
    Å så herlig! Du er jo så flink å skrive......
    Min darling skulle heise flagget i dag sa han.....siden skolen startet igjen,hi,hi..
    Her er Casper begynt på ungdomsskolen.......og det gikk så fint så( værre for hønemoren,ho,hi)
    Victor i 3 klasse allerede,ja tiden flyr jo.
    En annen som flydde i dag var meg....ble så glad da det ikke er noe gale med foten min!
    Men må regne med sånne dumme dager av og på i 9 til 12 mnd til...Blipp Blipp sier bare jeg...tjo hei!

    Håper alt er vel hos deg snuppa:)))
    Klemmer på din vei.

    SvarSlett
  6. Kjempefint skrevet, og så fine bilder!

    SvarSlett
  7. Så flott :)
    Skolestart er flott for liten og stor, men mest for mor!!

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  8. Det er koselig og fint med sommerferie men akk så godt når kvardagen begynner igjen,mine to største har ein stor tendens til å kjede seg og så synest det er så godt når akt begynner igjen!
    Minstemor har fått plass fullt i barnehage men føler det blir litt masse så veit ikkje heilt kva eg skal gjere om eg skal søke ho ned litt,får sjå:)

    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Du skriver så bra og så fine bilder du tar:)

    SvarSlett
  10. Japp, nu är det tillbaka
    till skolan... ganska skönt
    tycer jag... =)
    Jätte härliga bilder!
    Kram Sofia

    SvarSlett
  11. Olá, você tem razão a tradução é engraçada mas perfeita de entender, algumas risadas mas o nome disso é felicidade. Mesmo do outro lado do mundo é incrível perceber como nos entendemos nessa Torre de babel em que o mundo se transformou.
    Adorando passear aqui pelo seu blog...parabéns tudo lindo!
    bjão brasileiro aqui direto de São Paulo

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.