søndag 18. august 2013

Flaue mannfolk....




 ...var det visst ikke bare jeg som var vant med fant jeg ut ;)

For av alle ting å gjøre på en søndag,så fikk vi jeg det innfallet at vi skulle gå på Hagevandring!En liten notis på Facebook fanget oppmerksomheten min i morgentimene,og siden denne hagevandringen foregikk akkurat her i Langevågen og akkurat hos en slektning hvis hage er vidgjeten og berømt,så var det ikke noe å stusse på?Har man bestemt seg for å lage en fin hage så lyt man sanke både informasjon og inspirasjon,ikke sant?!Vi leker ikke hage liksom,huhu (stor i kjeften som vanllig )!

Og inpirasjon kom ikke bare krypende,men kastet seg midt i fleisen med en gang vi kom inn den vakre hvitmalte hageporten!For et paradis av en hage Kari hadde skapt,gjennom årevis med jobbing
- Her var det koslige stier,bed,kroker,kriker,karpedam,planter i alle varianter...og steiner!!!!Noe som måtte påpekes for Gubben umiddelbart,siden han ikke er helt med på det stein-styret jeg driver på med i hagen.Her hadde Kari brukt steiner på omtrentlig samme måte som jeg ser det for meg,og jeg forklarte henne at vi også var midt i det blodslitet det var å plukke steiner og skape grunnlaget for vår kommende oase (store planer,hihi).
Hun kunne da fortelle at hun hadde samlet steiner både her og der,mens mannen satt pinlig berørt inne i bilen og nektet å gå ut."Tenk om noen så dem?" Å skrekk og gru!!!En annen dame overhørte samtalen mellom meg og Kari,og kunne fortelle om nøyaktig samme opplevelse - hun plukket steiner,mannen var flau!Jeg forstod at jeg hadde havnet blant likesinnede.De ekte "Desperate Housewifes",som kryper i grøfter og på byggeplasser for å finne steiner til sin kommende perfekte hage.Mannfolka er tydeligvis ikke fullt så desperate,og vil helst ikke ha noe som helst med stein-plukkingen å gjøre!Ihvertfall ikke Gubben ;)





Kanskje fikk han et nytt syn på saken i dag?
Kanskje blir han med på et av mine raid,hvor jeg uhemmet og uten skam i livet forsyner meg rundtomkring i bygda?

Skal sant sies,var det en bragd i seg selv bare det å få han med på hagevandring.Ikke det at han er uinteressert..men han er vel ikke den sorten som er komfortabel med å gå inn i andres hage sånn uten videre.Men hell og lykke var med meg,og den første Gubben møter på i hagen var en tidligere bekjent.Bridge-bekjent!
Lykken var gjort,fruen var fornøyd når hun kunne beskue Gubben i ivrig samtale med en medsammensvoren så kunne hun studere hage med god samvittighet!Ungene storkoste seg også,for en spennende hage å løpe rundt i med alle de spennende stiene!Selv om de ikke egentlig fikk lov å løpe da.Men ørene virket ikke...denne dagen heller ;)



Her står flinke og flotte Kari i drømmehagen sin!
Hvem hadde trodd at dette var midt i et byggefelt,med hus tett i tett rundtomkring? Det føltes mer som en park,og høye trær som innegjerdet hagen ga fred og sperret for innsyn fra eventuelle nysgjerrige naboer! 



Og selvfølgelig hadde de drivhus!*Misunnelig!*
Hagestue også...men det er jo i kjømda her heldigvis,
kanskje blir den begynt på neste uke????


Grusen lagde deilige knaselyder når vi gikk på den :)


 Utallige potter vitner om like utallige plantekjøp,og helt sikkert også dyrking fra frø og med avleggere i egen hage!


Og en nydelig dam med karper var veldig spennende synes barna!



 Huset var også så skjønt,med sprosser på vinduene og planter som klatret oppetter omtrent alle plasser :)





Klissvåte ble vi i regnet,men hva gjør vel det???Våt og kald utenpå,varm og sprudlende og full av insirasjon inni meg :)

Takk for titten Kari! 

4 kommentarer:

  1. Åååå tenk å kunne anlegge ein slik flott hage men då må ein virkelig ha tid,penger og interesse for det men så flott at andre kan få sjå og ta del i det:)
    Et vakkert hus og alt,og så midt i et byggefelt!fantastisk:)
    Ønsker deg ein fin kveld!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Jøye meg for en hage.
    Utrolig hva noen kan få til.

    Holder på med hageprosjekt her også, så jeg sluker alle ideèr.

    Takk for fine kommentarer hos meg.

    Klem

    SvarSlett
  3. Beautiful gardens!!! So much lovely inspiration!
    Mary Alice

    SvarSlett
  4. HER VAR DET FINT
    SÅ FLINK HUN ER
    JEG HAR VERT Å HENTET MEG
    ROGNEBÆR BÅDE TIL BUTIKKEN OG MEG SELV
    OG DA SATT TRINE I BILEN
    OG VAR SÅÅÅ FLØU
    AV MAMMA SOM STO I VEIKANTEN OG HAMSTRET;)
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.