tirsdag 20. februar 2018

I mangel av noe bedre....



...å gjøre så ble det en liten runde med kameraet utenfor husdørene i formiddag! Ikke det at jeg ikke har bedre å gjøre,det er vel heller det at man mangler energien og lysten til det. Sånn er det vel med sorg...man detter litt sammen før man etterhvert normaliseres igjen!!! Skal skrive mer om Pisty en annen dag,men akkurat nå er det så altfor vondt,og jeg er fremdeles i sjokk!


Så derfor...var det helt greit å bare gjøre noe sånt "tull" som dette - alt annet får vente og løper nok ingen som helst vei!


Det er fremdeles vinterpyntet rundt husveggene her,men den argeste julepynten er selvsagt borte. Riktignok kan granbar forbindes med jul men jeg synes det gir koslig vinterstemning også, så da får det være...og i tillegg er det jo mye kosligere enn at diverse krukker og såntslalgs tår helt tomme i på vente på vår og bedre tider.
Gamle ski og skøyter er enda fremme, opp mot en gammel dør.
Jeg er jo tross alt dør-o-holiker :)



Det er dette sammensuriumet som møter deg om du kommer opp bakken til oss...en miks av alskens greier...og selvfølgelig minst en katt!



Det gledes til våren på rett er her,og man kan pynte med blomster igjen...enn så lenge har vårtegnene faktisk begynt å sprette opp av jorden og både juleroser og snøklokker titter opp til min store glede - et like kjært gjensyn hvert år. På rosegrenene ser jeg det har begynt å livne til,hekken har vel snart grønne blader...endatil så ønsker jeg meg mye mer snø enda jeg da...sånn litt mot normalen.
Det er nesten helt lyst ute  når vi står opp,og lyset varer til langt ut på ettermiddagen...ingen tvil,det våres :)
Men enda er kveldene mørke,og gradestokken er mang en dag nedpå minussiden...for så å fyke opp igjen over 0´en neste dag...klarer liksom ikke helt å bestemme seg den heller.Enda går det unna på ved´en...men enkelte dager varmer sola såpass at vi ikke trenger fyre før på ettermiddagen. Så vi er egentlig dobbelt heldige, med to flotte årstider på en og samme gang her....

...og det er helt greit :)



7 kommentarer:

  1. Tenker på deg Tove-mor <3
    umisselige disse dyrene våre
    di er jo en del av familien

    koseligt utfor hos deg
    herlige innlegg under
    som jeg har gått glipp av
    klemmer i fleng til dere Tove <3

    SvarSlett
  2. Kære Tove
    Vil bare sende dig masser af trøste kram ❤️

    SvarSlett
  3. Herlige bilder Tove. Her har jeg nettopp vært ute å spadd bort snø.
    Varm klem til deg

    SvarSlett
  4. Så underbara och härliga bilder! Blir så inspirerad...här snöar det och är bitande kallt ute! Undrar var våren är tro?
    Ha en skön torsdag, alltid lika kul att kika in till dig.
    Kram från Titti

    SvarSlett
  5. Koselige bilder💕💕
    Og snøklokker også:)
    Blir nok ei stund før vi ser dem her....
    Måtte våren bare komme, kjenner jeg er klar😊
    Fin mandag til deg.

    SvarSlett
  6. Min har rødt håndtak hvor det står Sieger, om du googler navnet,finner du den sikkert. Har hatt den I årevis
    Gclub

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.