fredag 16. juni 2017

Litt seint ute...


 ...med å legge ut bilder av koseplassen vår under altanen som jeg faktisk var veldig,veldig tidlig ute med å ha frem puter og stæsj og henge opp gardiner - vi hadde så deilig vær en periode at jeg bare måtte,til og med Gubben var helt enig - grem med gardinene :)


Men aller mest utslagsgivende for stæsjingen var nok den saken som henger i taket! Sist jeg var i Trondhjem fikk jeg endelig kommt meg på Home & Cottage på Cirkus Shoppingsenter,hvor jeg hadde deilige gavekort som brant i lommen må vite. Visste at jeg skulle kjøpe meg lamper for de hadde blitt observert og siklet på forrige gangen jeg var der igjen, men jeg visste absolutt ikke at jeg skulle kjøpe meg lysekrone. Men...den lå jo der og fristet da....og når jeg attpåtil fikk den for en knallpris så var det ikke mye å lure på 
(Bare hvordan jeg skulle få den med meg på flyet)


Den er fra Watt & veke og opprinnelig elektrisk,men jeg fjernet ledinger etc for her blir den evt brukt til levende lys - egentlig aller mest til pynt! Kostet egentlig 5000 og jeg fikk den for 1400
- det må vel kalles årets deal eller? Kjempefornøyd med hvor godt den passet inn og selvfølgelig med varpet. Og at den kom hel hjem!


Og med sånn fornøydhet inni seg synes jeg jo her er enda kosligere å sitte litt av og til - jeg får ikke være så mye ute ofr jeg er visstnok allergisk mot "alt" av planter etc som igjen gjør at jeg er lyssensitiv (kunne jeg ikke bare fått rennende nese og øyne som andre folk) - men jeg må nå få stikke ut snuten innimellom!


Enda mye som må gjøres her før det er ferdig...og det blir det forhåpentligvis i løpet av sommeren. Må ha noe på gulvet...kanskje fliser av et slag?? Så er det listverk rundt vinduer og plater med pynt nede på lecamuren rundt vinterhagen,og så har jeg den hvite veggen hvor skillet mellom hus og vinterhage på en måte begynner,ved siden av klokken hvor jeg må ha opp noe...vet bare ikke hva enda...

...men plutselig vet jeg det!


Sengen er gammel og rusten,- skal, skal ikke male den? Liker jo litt rust jeg da så enn så lenge får den være som den er - det er forresten ikke helt fritt for rust på stolene heller - vi får si det sånn at de står i stil med kjerringa for hun begynner visst å bli litt rusten hun også,haha ;)


I urnen har jeg egenprodusert Blodbeger,noe som er overalt her. Så gøy og egentlig veldig enkelt å få til,ikke skjønner jeg hvorfor så mange strever? Har sådd mye fra frø jeg plukker selv,og nå begynner det å gi resultat og det er frodig i krukker og baljer og alt mulig som jeg har puttet frø oppi rundtomkringsen! 
Så det blir etterhvert ,både med smått og stort.
Det er en god trøst av og til :)


6 kommentarer:

  1. Så fint...och ja, det kallar jag fynd! Grattis! Får alltid så mycket inspiration när jag kikar in till dig :)
    Hoppas du får en skön och solig helg!
    Sommarkram från Titti

    SvarSlett
  2. For en fin plass dere har der! Kjempefint med lampa også, den var jo litt av et kupp.Så kjedelig med alle disse allergiene dine. Du er i alle fall kjempeflink til å takle dette.Håper inderlig at legene kan finne noe som lindrer og letter for deg!
    Nyt flotte dager og sommeren!
    Vh.Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Helt nydelig, Tove. Lampen var jo et kupp. Den passet perfekt i kosekroken.
    Ha ei flott helg
    Klem

    SvarSlett
  4. Så smukt og sikke da en helt fantastisk lysekrone. Det er virkelig et skønt sted I har der, og jeg ville bestemt ikke male dem fine rustne seng.

    Klem og helt fantastisk dejlig dag
    Lone

    SvarSlett
  5. How amazing is your out door space! I always love to see your garden and your out doors. Happy summer
    klem Stína

    SvarSlett
  6. Beautiful photos, spacious and spacious. Wish you have more health to devote more. Thank you!
    ---
    mỹ phẩm nhật bản - sáp vuốt tóc nam

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.