torsdag 1. desember 2016

Tiden flyr...









 ...og  det visste jeg jo allerede,men jeg har sørget for ekstra påminnelser om den saken! For noen måneder siden fikk jeg nemlig i hus dette vidunderet av en klokke! Siden jeg var så veldig glad i og fornøyd med den første Moraklokken min og stadig er like forelsket i den,har jeg en og annen gang sjelden gang når jeg har husket på det søkt litt på Finn for å se om der er noe spennende i samme slekt.Og plutselig så var der det, en med en litt annen form og fasong og med pris som kunne passe en fattigslig sunnmøring! Den ble etterhvert min,hun som egentlig skulle kjøpe den kom visst aldri å hentet den så da velger jeg å tro det var meningen den skulle til meg! Men det tok sin tid før den kom hit for det måtte jo klaffe med sjåfør,- heldigvis har jeg en jeg kan ringe til som driver og kjører opp og ned på Østlandet og dermed etterhvert kunne bringe med seg denne!Gleden var stor da ventetiden var over,og det var med ærbødighet vi bar den snart 300 år gamle klokken i hus!Og nettopp på grunn av ærbødigheten og respekten for det flotte malerarbeidet som er gjort på den med fantastiske detaljer har jeg tatt en del "før" bilder for å huske og dokumentere hvordan den egentlig så ut!Den ser ikke slik ut nå for å si det slik...hadde tenkt å vente med å male den men klarte ikke å gå og se på den brunfargen! Foreløbig har den blitt hvit,men planen er nok at den skal få ha en litt grå/blå farge,gjerne litt småherpet,kalkmaling eller milkpaint og aged look!
Men smeis så fin den ble i hvit! Kan leve med det en liten stund ja!
Det skal dere selvfølgelig få se bilder av etterhvert,forhåpentligvis snarere enn du tror for nå har kjerringa fått seg spesial-rompestomp-pute som skal avlaste halebeinet som visstnok er betent og er opphavet til de grusomme smertene fikk jeg vite da jeg var til legen forrige uke.Hadde forresten samtidig et aldeles nydelig ansikt å vise frem etter en allergireaksjon søndag (kulde??) og legen jeg var hos ble en smule fascinert av det knallrøde,opphovnede og enøyde ansiktet mitt og lurte på hva han kunne gjøre men jeg stoppet han og sa som så at fakta om ansiktet mitt hadde han ikke tid til å høre på; laaaaaang historie hihi! 

En annen som sikkert er knallrød i ansiktet - av sinne - og snur seg i graven er nok Anders Andersson Krång som har malt klokken min (bevis fulgte med) -  og jeg skal love det presset på med dårlig samvittighet da jeg begynte å male klokken,men jeg fpr tenke som så at det er bedre klokken er hel og malt enn knust og kassert!!!! Så da tar jeg vare på den i det minste,om enn på min måte i vårt hjem!
Og siden tiden flyr og flyr fortere enn vint får jeg vel prøve å lette på rompa og pjaske med litt rundtom i huset...det har vært en stressende uke med mye frem og tilbake i butikker for å finne adventskalendergaver og mer skal det visst ikke til før jeg er kaputt så i dag skal jeg bare roe ned og være hjemme og dra frem litt julepynt for nå er Desember´n her...

..og da skal man kose seg !




4 kommentarer:

  1. Hei på deg Tove -mor:)
    så knalltøff klokke
    gleder meg til å se resultatet ,er helt enig bedre å male over
    enn å ,ikkje bruke eller det verste hive....
    du er nå sååå uheldig med den helsa di <3
    pass godt på deg sjølv!
    jul blir det lell
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  2. Vilken underbar gammal klocka! Oj oj! Helt ljuvlig...
    Önskar dig en härlig fredag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  3. Fantastisk klokke, gratulerer! Gleder meg til å se den ferdig malt, hørtes veldig fint ut med gråblå farge:)God bedring og ta vare på deg selv i førjulsstria. God helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. For en fantastisk skatt du har fått tak i! Gratulerer! :)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.